„Continental“ mobilumo studija (angl. „Continental Mobility Study 2020“), atlikus apklausą apie mobilumo įpročius Prancūzijoje, JAV, Japonijoje, Kinijoje ir Vokietijoje, atskleidė, kad koronaviruso pandemijos akivaizdoje ėmė populiarėti asmeninių automobilių naudojimas, kuriuos žmonės renkasi, siekdami sumažinti pavojingų kontaktų tikimybę. O naudojimasis viešuoju transportu ir dalijimosi automobiliais paslaugų populiarumas žymiai sumažėjo.
Pandemijos akivaizdoje – išaugęs naudojimasis asmeniniais automobiliais
Prancūzijoje ir Vokietijoje 80 proc. respondentų atsakė, kad pandemija pakeitė jų kasdienio mobilumo įpročius. Taip atsakiusių JAV buvo 81 proc., o didžiausi pokyčiai įvyko Azijos šalyse – 88 proc. respondentų Japonijoje ir net 93 proc. Kinijoje paminėjo pasikeitusius įpročius, susijusius su kasdienėmis kelionėmis.
Ir nors dėl galiojančių apribojimų bendras kelionių skaičius žymiai sumažėjo, didelė dalis atsakiusiųjų paminėjo, kad pradėjo dažniau naudotis asmeniniais automobiliais. Ypatingai ši tendencija pastebima Kinijoje, kur daugiau kaip pusė apklaustųjų pažymėjo, kad dažniau keliauja automobiliu. O Vokietijoje su puikiai išvystytu viešuoju transportu ketvirtadalis respondentų paminėjo, kad ėmė dažniau naudotis asmeniniais automobiliais. Prancūzijoje, kur gyventojų judėjimas buvo itin stipriai apribotas, naudojimasis nuosavais automobiliais padidėjo 16 proc., JAV ir Japonijoje jis atitinkamai buvo 22 ir 21 proc. didesnis.
Be to, pandemijos metu vėl pradėjo populiarėti dviračiai – Kinijoje dviratininkų padaugėjo 34 proc., Vokietijoje – 21 proc. Taip pat pusė apklaustų vokiečių atsakė, kad rečiau naudojasi viešuoju transportu, daugiau kaip pusė taip atsakiusių buvo Kinijoje ir Japonijoje. Tiesa, JAV ir Prancūzijoje atitinkamai 56 ir 48 proc. respondentų nepakeitė savo įpročių naudotis autobusais ir traukiniais, bet Kinijoje, Japonijoje ir Vokietijoje tokių atsakymų buvo tik trečdalis.
Besikeičiantys mobilumo įpročiai
Neaišku ar tokie įpročiai bus ir pasibaigus pandemijai, tačiau kai kurie „Continental“ mobilumo studijos atsakymai leidžia teigti, kad ši tendencija išliks: 6 proc. respondentų Japonijoje ir Vokietijoje ir 15 proc. JAV gyventojų atsakė, kad jau įsigijo ar planuoja pirkti automobilį. Kinijoje, kur asmeninių automobilių yra žymiai mažiau, taip atsakė net 58 proc. respondentų.
Visose šalyse, kuriose buvo atlikta apklausa, daugumai žmonių automobilis yra kasdienė keliavimo priemonė. JAV, Vokietijoje ir Prancūzijoje daugiau kaip pusė apklaustųjų automobiliu naudojasi beveik kasdien, trečdalis – mažiausiai kartą per savaitę. Kinijoje savo automobiliu kasdien važinėja 43 proc., mažiausiai kartą per savaitę – 41 proc. vairuotojų.
Tuo tarpu Japonijoje tik apie trečdalį respondentų vairuoja kasdien ar bent kartą per savaitę, o 13 proc. pabrėžė, kad ateityje vairuoti nebeketina.
Be to, didėjant asmeninių automobilių naudojimui, automobilių dalijimosi paslaugų populiarumas Prancūzijoje, JAV, Japonijoje ir Vokietijoje itin sumažėjo – pavyzdžiui, Prancūzijoje ir Japonijoje atitinkamai tik 7 ir 6 proc. renkasi tokį keliavimo būdą. Tad tokie įpročiai skatina asmeninių automobilių įsigijimą, kurie, kartu su dviračiais, yra populiariausios transporto rūšys.
„Continenal“ informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka