Ar dviaukščiai autobusai mažiau stabilūs kelyje?

spalio 24 05:29 2015 Spausdinti straipsnį Įdomybės Lankytojai

idomybDviaukščiai miesto autobusai populiariausi Didžiojoje Britanijoje, ypač – Londone, kurį jau būtų sunku įsivaizduoti be įžymiųjų raudonųjų „dabldekerių“.

 

 

 

 

Tokios transporto priemonės vežioja turistus daugelyje didžiųjų pasaulio miestų. Daug dviaukščių autobusų gali sutikti Indijoje, kur juos gamina viena iš didžiausių pasaulio gamyklų – „Ashok Leyland“.

Kuo dviaukščiai maršrutiniai autobusai pranašesni nei įprasti? Juose telpa daugiau žmonių, lyginant su tokio pat ilgio vienaaukščiais. Be to, lengviau kontroliuoti, ar visi keleiviai susimokėjo už kelionę. Dviaukščiai autobusai manevringesni ir dinamiškesni nei sudvejinti miesto autobusai. Ir dar – juose daugiau sėdimų vietų keleiviams, negu įprastuose standartinio ilgio vienaaukščiuose.

Tačiau esama ir nemažai trūkumų. Keleiviams įlipti ar išlipti iš autobuso užtrunka ilgiau, be to, vyresnio amžiaus žmonėms, neįgaliesiems ar tėvams su vaikais nepatogu lipti laiptais į antrąjį transporto priemonės aukštą. Tokių autobusų eksploatavimo išlaidos didesnės dėl sudėtingesnės transporto priemonės konstrukcijos.

Garažai bei kitos patalpos, kur laikomi autobusai, turi būti aukštesnės. Maršrutuose, kuriais važinėja dviaukščiai, neturi būti elektrinio transporto laidų ar kitų kliūčių.

Tačiau tai, kad dviaukščiai autobusai gali apvirsti lengviau nei įprasti, tėra mitas. Jie tokie pat stabilūs kelyje. Didžiojoje dalyje dviaukščių sumontuoti specialūs mechanizmai, apsaugantys juos nuo apvirtimo. Įprastai tai – balastas iš ketaus kaladėlių, montuojamų ant važiuoklės. Tokiu būdu „pažeminamas“ autobuso svorio centras.

 

Lina Jakubauskienė

Nuotrauka – iš archyvo