Ar elektriniai autobusai pakeis troleibusus?

vasario 12 05:17 2019 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Rusijos blogeris Arkadijus Geršmanas kritikuoja Rusijos miestų planus atsisakyti troleibusų elektrinių autobusų naudai. Pasak jo, kol kas elektriniai autobusai nėra tokie patikimi, kad galėtų kasdien vežti keleivius miestų gatvėmis. Tai rodo ir Europos miestų patirtis. 

 

 

Troleibusų privalumai

Troleibusai, kitaip nei elektriniai autobusai, gali vežti keleivius visą dieną, jų nereikia papildomai įkrauti. Be to, dėl paprastesnių agregatų jie gali tarnauti ilgiau nei dyzeliniai autobusai. Svarbu, kad išlaikytų transporto priemonių kėbulas.

Dar vienas troleibusų privalumas – jie neišmeta į aplinką teršalų, be to, jie važiuoja tyliai. Žinoma, tiesti laidus ir įrengti infrastruktūrą yra sudėtinga, bet, pasak blogerio, ten, kur jie jau egzistuoja, griauti sistemą būtų kvaila.

Elektriniai autobusai

Šiuolaikiniai gamintojai pateikia rinkai troleibusus, kurie dalį kelio gali važiuoti be laidų. Jie – brangesni už įprastus troleibusus, tačiau pigesni nei elektriniai autobusai. Šioms transporto priemonėms nereikia tiesti papildomų laidų – jie gali keletą ar net keliasdešimt kilometrų nuvažiuoti baterijų dėka. Kol kas neaišku, ar tokie modeliai pasiteisina – panašios transporto priemonės pasirodė palyginti neseniai, todėl tėra eksperimentinės.

Ne vienoje Europos šalyje troleibusai sugrįžta. Pavyzdžiui, Prahoje, bandant elektrinius autobusus, įkalnėje nutiesti laidai, tokiu būdu į miesto gatves sugrįžo troleibusai. Pirmą kartą nuo 1972-ųjų.

Specialistų manymu, troleibusai ir autobusai anksčiau ar vėliau taps viena transporto rūšimi – elektriniais autobusais, nes visame pasaulyje vis daugiau dėmesio skiriama ekologijai. Tuomet miestai, nepašalinę troleibusų laidų, išloš. Praloš paskubėję atsikratyti, pasak kai kurių valdininkų, miestų vaizdą gadinančios troleibusų infrastruktūros.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka