Per karantiną mes visi pripratome prie pustuščių autobusų, kuriuose kartais važiuoja vos keli keleiviai. Tačiau karantinas baigėsi ir visi bandome grįžti į senas vėžes. Nuotolinį darbą daugeliui pakeitė darbas ofisuose, mokiniai vėl keliauja į mokyklas ir visi tikimės, kad tas „normalus“ prieš karantininis gyvenimo ritmas išliks kiek įmanoma ilgiau, o mums neteks ir vėl užsidaryti namuose. Ne išimtis ir viešasis transportas.
Visiems grįžus į senąjį ritmą, nors ne visai pilnai, bet sugrįžo ir keleiviai į autobusus. Didėjantys keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičiai mus džiugina. Tačiau tą džiugesį kartais pritemdo ir neigiami dalykai, iš keleivių gaunami nusiskundimai dėl nesaugių kelionių, perpildytų autobusų ir pan. Reaguodami į Jūsų laiškus bei žinutes, norime įnešti aiškumo apie tvarką viešajame transporte bei keleivių saugumo reikalavimus.
Šiuo metu nėra ribojamas keleivių skaičius autobusuose. SAM operacijų vadovo nurodyme likusi tik rekomendacija pagal galimybes laikytis saugaus atstumo, taip saugant save ir kitus. Ar tai įmanoma padaryti piko metu? Tikime, kad ne visada. Tačiau dedame visas pastangas optimizuodami autobusų grafikus bei reguliuodami jų talpas. Kiek įmanoma maksimaliai išnaudojame prailgintus autobusus tuose maršrutuose, kuriuose pervežamų keleivių skaičius yra didžiausias.
Kad kalbos neliktų vien kalbomis, pateiksime keletą skaičių, kurie leis susidaryti bendrą vaizdą apie keleivių srautus bei autobusų skaičių mieste.
Iki pirmo karantino (2019 m) vidutiniškai per dieną mes perveždavome apie 41270 žmonių. O šiai dienai matome, kad jų pervežame tik 24367. Kas yra beveik 41 proc. mažiau.
Vidutinis 2021 m. autobusų užpildymas 42 proc. nuo fiziškai galimos talpos, o 2019 m. jis buvo 59 proc. Taigi dabar autobusai faktiškai penktadaliu laisvesni nei buvo 2019 m.
Šiemet karantino metu galėjome naudoti apie 22 proc. visos autobusų talpos. Tuo metu užpildymas buvo 95 proc. leistinos talpos. Vadinasi autobusai karantino metu buvo užpildyti 21 proc. nuo fiziškai galimos talpos.
Kasdien mieste darbo dienomis 2021 m. važiuoja 75 autobusai, kurie padaro 1388 reisus, o tuo tarpu 2019 m. autobusų darbo dienomis važiavo 73 ir jie padarydavo 1573 reisus.
Kaip rodo skaičiai, nors keleivių srautai ir yra ženkliai sumažėję, mes planuojame autobusus beveik tokiu pačiu dažnumu. Taip siekiame ne tik išlaikyti paslaugų kokybę, užtikrinti susisiekimą viešuoju transportu, bet ir kiek įmanoma suteikti galimybę keleiviams laikytis saugaus atstumo.
Kaip matome iš pateiktų skaičių, poreikio planuoti didesnio skaičiaus autobusų kol kas nėra. Žinoma nuolatos stebime kintančius keleivių srautus ir pagal juos koreguojame autobusų talpas. Šis darbas yra nuolatinis ir mes jam skiriame didelį dėmesį. Tačiau norime priminti, kad reikalavimas viešajame transporte dėvėti nosį ir burną dengiančias kaukes niekur nedingo ir keleiviai privalo jo laikytis.
Svarbi žinia keleiviams – planuojamas autobusų maršrutų tinklo optimizavimas, kuris padės iš esmės peržvelgti esamus maršrutus bei nustatys realų poreikį. Jau paskelbtas konkursas ir mes su nekantrumu laukiame darbų pradžios. Prasidėjus optimizavimo procesui vyks apklausa, kurioje kviesime sudalyvauti visus esamus ir potencialius keleivius bei taip prisidėti prie galutinio rezultato. Viskas yra ir toliau bus daroma tik dėl keleivių, dėl patogaus, prieinamo bei patrauklaus viešojo transporto.
„Busturo“ informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka