Ar Vokietijoje pasiteisino mėnesinis viešojo transporto bilietas už 9 eurus?

02 rugsėjo 03:46 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Tris mėnesius Vokietijoje galiojo itin pigus mėnesinis visų vietinių traukinių, metro, tramvajų ir autobusų bilietas. Schema buvo įvesta siekiant paskatinti naudotis viešuoju transportu ir palengvinti infliacijos bei didelių energijos sąnaudų naštą.

Atrodo, kad planas pasiteisino. Daugiau nei 52 milijonai žmonių įsigijo 9 eurus kainuojančius bilietus, o sumažėjus automobilių naudojimui, anglies dvideginio emisija sumažėjo 1,8 milijono tonų, teigia VDV, pirmaujanti Vokietijos viešojo transporto organizacija.

„9 eurų kainuojantis bilietas ne tik pagelbėjo piliečiams finansiškai, bet ir turėjo teigiamą poveikį aplinkai“, – sako VDV generalinis direktorius Oliveris Wolffas.

Užfiksuotas reikšmingas oro kokybės pagerėjimas didmiesčių zonose. Potsdamo universiteto mokslininkai nustatė, kad, įdiegus pigų bilietą, oro taršos lygis sumažėjo iki 7 proc.

„Mūsų rezultatai gali turėti svarbių politinių ir sveikatos pasekmių: jie rodo, kad viešojo transporto subsidijavimas gali būti perspektyvus būdas sumažinti oro taršą, ypač miestuose“, – teigiama Potsdamo universiteto ataskaitoje.

Vokietijos nacionalinė geležinkelių tarnyba „Deutsche Bahn“ pranešė pardavusi 26 mln. 9 eurus kainuojančių bilietų, o per vasaros mėnesius keleivių skaičius išaugo 10 proc. „Deutsche Bahn“ valdybos narė Evelyn Palla 9 eurų bilieto eksperimentą pavadino „visiška sėkme“.

Įprastai mėnesiniai vietinio susisiekimo bilietai Berlyne kainuoja 107 eurus. Daugiau nei pusė naujų mėnesinių viešojo transporto bilietų pirkėjų teigė, kad pagrindinė paskata juos įsigyti buvo maža kaina, rodo VDV tyrimai.

9 eurus kainuojanti bilietų schema nustojo galioti rugpjūčio pabaigoje, tačiau įvairių organizacijų atstovai siekia ją pratęsti.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka