Ar „Vytautas“ užkariaus sostinę?

08 liepos 15:57 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Baltarusijos gamintojų „Belkommunaš“ naujovė – troleibusas AKCM-420 – beveik lietuvišku vardu „Vitovt“, ko gero, pavadintas neatsitiktinai; dar neatvykęs į sostinę, jis sukėlė tokį ažiotažą, kokio nepamenu buvus pristatant netgi įžymiausių gamintojų keleivinio transporto priemones. Jei baltarusiai tokiu būdu norėjo sudominti lietuvius ir patraukti jų dėmesį, jiems iš tiesų pavyko. Tačiau ar ši transporto priemonė verta vietos po mūsų sostinės saule – jai dar teks įrodyti. Troleibusas beveik porą mėnesių vežios po miestą vilniečius bei miesto svečius.

Genialumas – paprastume?

„Kur aš jį mačiau?“ – nepaliauja persekioti mintis, išvydus naująjį baltarusių gaminį. Neapsikentusi peržiūriu visas kada nors iš „Busworld“ parodų parsivežtas nuotraukas. Aliuzijų randu į ne vieną autobuso modelį. Ir nieko čia nuostabaus: per daugiau nei šimtą metų – tiek laiko gaminamos keleivinės transporto priemonės – ko gero, išbandyti visi dizaino elementai, ir dviratį šioje srityje išrasti būtų sunku.

Savotiškai išgaubtas „Vytauto“ priekis šiek tiek primena kiniškąjį „King Long“, tiesa, baltarusių modelyje kitaip išdėstytos priekinės lempos. Antra vertus, troleibuso išorėje gali atrasti ir kažką archaiško – jie šiek tiek panašus įdar praėjusio šimtmečio trečiajame dešimtmetyje Leningrade gamintus ЯТБ modelius.

Dėl skonio, sakoma, nesiginčijama, tačiau bet kuris specialistas pritars: ne visada graži keleivinio transporto išorė yra privalumas; kur kas svarbiau konstrukcijos patikimumas bei tvirtumas. O štai suapvalinto priekio, kuris daro transporto priemonę panašesnę į turistinį autobusą bei suteikia jai geresnių aerodinaminių savybių, troleibusui ne taip labai ir reikia; mieste jam tiesiog nėra kur pernelyg įsibėgėti…

Technika

Ketvirtosios kartos žemagrindis „Vitovt“ šiek tiek platesnis nei standartinis, tai suteikia daugiau erdvės keleiviams. Jo kėbulas gaminamas iš tvirtų ir ilgaamžių kompozitinių medžiagų, kurios užtikrina ilgesnį transporto priemonės tarnavimo laiką.

Didžioji dalis troleibuso agregatų pagaminta Vokietijoje: ABS – „Wabco“, tiltai – RABA ar ZF, vairo mechanizmas – „ZF Survocom“ ir t. t.

Kintamosios srovės elektros variklis pagamintas Čekijoje, „Škoda“ gamykloje. Baltarusių teigimu, jis maždaug 30 proc. taupesnis už įprastinį. Elektros įranga tvirtinama ant stogo, specialiuose hermetiniuose skyriuose.

Pasak gamintojų, kuriant „Vitovt“, naudotos progresyvios technologijos, neturinčios analogų pasaulyje. Esminė modelio naujovė – autonominis maitinimo šaltinis. Energijos kaupimo sistemos dėka transporto priemonė penkis kilometrus gali važiuoti be elektros energijos iš išorės. Tokiu būdu troleibusas gali apvažiuoti netikėtai išdygusią kliūtį, avarijos vietą ar pan. Tiesa, vilniečių išbandomame troleibuse šios įrangos nėra, tad jis be „ūsų“ gali važiuoti tiik apie 300 metrų.

Modernios elektroninės sistemos leidžia sekti troleibuso techninę būklę per atstumą (stabdžių sistemas, energijos nutekėjimą ir pan.). Informacija perduodama į dispečerinį punktą.

Patraukli potencialiems pirkėjams turėtų pasirodyti ir transporto priemonės kaina – baltarusių teigimu, ji siekia apie 600 tūkst. litų. Primename, kad vakarietiškas analogas kainuoja daugiau nei dvigubai brangiau…

Komfortas

Troleibuso keleivių bei vairuotojo patogumui – automatinė klimato reguliavimo sistema. Sumontuoti vaizdo ekranai informacijai. Yra ir GPS sistema, leidžianti nustatyti troleibuso buvimo vietą. Transporto priemonės pritaikytos keleiviams su negale – privažiavęs prie stotelės, troleibusas mandagiai „pritūpia“, suteikdamas galimybę keleiviams įlipti patogiau. Salone – 29 sėdynės, iš viso troleibusu gali važiuoti apie šimtą keleivių. Viduryje palikta erdvės žmonių su negale, vaikų vežimėliams.

Vairuotojo darbo vieta ergonomiška, tačiau šiek tiek nerimo kelia tai, kad ji atitverta ir įtaisyta gerokai toliau nuo salono. Kadangi sostinėje jau artimiausiu metu ketinama įdiegti įlipimą pro priekines duris, išsyk matyti tokios kabinos trūkumai: vairuotojui bus sunku stebėti įlipančius keleivius, taip pat bus sudėtinga parduoti bilietą jo neturinčiam keleiviui.

„Vytautas“ vilniečius sostinės gatvėmis įvairiais maršrutais vežios nuo liepos 9-osios iki rugpjūčio 27-osios. Pasibaigus eksploatacijos laikui, būtinai pakalbinsime „Vilniaus troleibusų“ vadovus ir pateiksime Jums vežėjų įspūdžius apie baltarusišką transporto priemonę.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.