Atlikti tyrimai rodo: patogiausia ir efektyviausia transporto rūšis sostinėje turėtų būti greitieji autobusai

05 birželio 03:29 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Nauja transporto rūšis sostinėje turėtų būti greitieji autobusai – tai rodo miesto transporto specialistų kartu su Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla atlikti tyrimai.

Specialistai tyrimus atliko 1 GR ir 53 autobusų maršruto trasose. Šie maršrutai dubliuoja planuojamą liniją „Stotis – Santariškės“, kurioje sostinės tarybos sprendimu numatyta diegti pirmą naujos transporto rūšies liniją.

Atlikus srautų analizę ir modeliavimą, nustatyta, kad didžiausias keleivių srautas piko valandų metu su atsarga gali siekti 3500 keleivių – taigi naujoje transporto priemonėje turėtų tilpti 175 keleiviai. Šie skaičiavimai atlikti remiantis naujos transporto priemonės kursavimo dažniu – kas 3–4 minutes, o jos važiavimo greitis sieks 24 km/h.

Todėl, pasak transporto specialistų, tinkamiausia nauja transporto rūšis yra greitieji autobusai, galintys vežti 175 keleivius vienu metu (palyginimui, dabartiniai autobusai veža apie 120 keleivių).

Planuojamų diegti greitųjų autobusų skirtumas nuo dabar mieste važiuojančių – ne tik galimybė vežti daugiau keleivių vienu metu, bet ir tai, kad turėtų būti įgyvendinti infrastruktūriniai pakeitimai – greitasis autobusas važiuos eismo juosta, kurioje kitas transportas važiuoti negalės. Greitieji autobusai šviesoforu reguliuojamose sankryžose naudojant modernias ITS technologijas turės pirmumo teisę.

Dabartinis greitųjų autobusų maršrutų tinklas šiandien Vilniuje siekia 164 km – tai sudaro 6,6 proc. viso viešojo transporto maršrutų tinklo, tačiau būtent šiais maršrutais keliauja 25 proc. visų viešojo transporto keleivių.

2007 metais Vilniaus miesto bendrajame plane buvo numatyta, kad nauja transporto priemonė galėtų būti tramvajus. Tačiau 2008 metais, rengiant Naujų transporto rūšių specialųjį planą, specialistai analizavo ne tik šios transporto priemonės, bet ir metro bei greitųjų autobusų diegimo galimybes. 2012 metais Vilniaus miesto taryba nusprendė nepasirinkti konkrečios transporto rūšies, o diegti tą transporto priemonę, kurios diegimo kaštai būtų mažiausi, o nauda miestiečiams – didžiausia. Greitųjų autobusų sistema bus visiškai integruota į vieningą Vilniaus miesto bilieto sistemą ir joje galios bendros bilietų kainos.

Remiantis iki šiol parengtais planais bei šio naujausio tyrimo išvadomis, jau artimiausiame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus teikiamas siūlymas nauja transporto rūšimi mieste pasirinkti greituosius autobusus.

Vilniaus miesto savivaldybės informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.