Autobusą vilniečiams išbandyti siūlo italai

06 rugsėjo 12:19 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Šiandien į sostinę atvyko gamtines dujas naudojantis autobusas – „BrendaMenarinibus” koncerne pagamintas „Avancity+“.

Vos paskelbus apie tai, kad iš Europos Sąjungos ekologinių fondų skiriama lėšų keleivinio transporto priemonėms įsigyti, savo produkciją pristatinėti suskato didieji Europos autobusų gamintojai. Gamtinėmis dujomis varomą autobusą „Citelis“ didiesiems šalies miestams išbandyti jau pateikė kompanija „Irisbus“, vilniečiai bei kauniečiai turėjo progos pavažinėti čekišku-ukrainietišku „Bogdan“ troleibusu, artimiausiu metu ekologiškas transporto priemones į Lietuvą žada atvežti „Solaris“ bei „Volvo“. Juos aplenkė italai, sostinės gyventojams pristatę šalyje iki šiol nematytą miesto autobuso modelį „Avancity+“.

Mažiau susijusiems su autobusų pasauliu „BrendaMenarinbus“ vardas, ko gero, nepasirodys girdėtas. „BredaMenarinibus“ – italų kompanija, įeinanti į automobilių gamintojų koncerno „Breda Construziono Ferroviare“ sudėtį. Praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje kompanija atsirado susijungus dviems savarankiškoms įmonėms – „Breda“ ir „Menarini“.

Bolonijoje įsikūrusioje gamykloje gaminama keletas miesto bei turistinių autobusų modelių, taip pat ir troleibusai. Atsižvelgdami į nūdienos reikalavimus, italai rinkai pasiūlė ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus.

Vilniečiams dvidešimčiai dienų išbandyti italai šįkart pateikė suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą „Avancity+ CNG JDZ LU 3P“ modelį. Autobusas – beveik naujas, pagamintas šių metų kovą, iki tol važinėjęs Novara mieste Italijoje. Autobuso ilgis – 12 m, aukštis – 3,37 m, plotis – 2,5 m. Transporto priemonė žemagrindė, ties vidurinėmis durimis sumontuota mechaniniu būdu ištraukiama platforma įvažiuoti žmonių su negale vežimėliams ar mamoms su vaikais.

Autobusas– trejų durų, salone 20 sėdimų ir 83 stovimos vietos, taip pat įrengta viena vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti.

Savito stiliaus autobusas gaminamas iš itališkų detalių. Agregatai atkeliavę iš įvairių Europos įmonių: variklis – 205 kW galingumo „Mercedes-Benz M906 LG“, atitinkantis EEV reikalavimus, „Avancity+“ gali būti montuojamos ZF arba „Voith“ pavarų dėžės.

Nepamiršo italai ir naujausių saugumo reikalavimų – autobuse montuojami diskiniai stabdžiai, ABS bei ASR sistemos, kiti saugumą garantuojantys elementai.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.