Autobusai be vairuotojo, važinėjantys sudėtingais maršrutais, gebantys jungtis į grupes, išsiskirstyti po vieną, po to, išleidę keleivus, vėl susilėkti į vientisą gretą – tai jau ne fantazijos vaisius, o realybė. Autobusus-kapsules sumanė japonai, o pirmą kartą ši transporto sistema buvo išbandyta 2005-aisiais Japonijos Aichi prefektūroje vykusioje parodoje „EXPO 2005“.
Autobusai pavadinti „Z-Capsule“. Juo sukūrė „Toyota“ kompanija, sudariusi sutartį su parodos rengėjais. Visas naujos transporto sistemos pavadinimas – „Intelektuali multimodalinė tranzito sistema“ (Intelligent Moltimode Transit System – IMTS).
Į kosminius aparatus panašios transporto priemonė važinėja be vairuotojo – jas valdo kompiuteriai. Maršruto „Zet kapsulės“ geba laikytis specialių magnetinių linijų, sumontuotų asfalte, dėka. Transporto priemonėse sumontuotos sistemos, kurios padeda išvengti susidūrimo su kitais automobiliais bei pėsčiaisiais.
Įdomiausia, jog šie autobusai gali susijungti į virtualius traukinius ir važiuoti vienas paskui kitą laikydamiesi minimalaus atstumo. Virtualiais šiuos traukinius galima pavadinti dėl to, jog mechaninės jungties tarp transporto priemonių nėra – tik elektroninė. Tačiau bet kuriuo momentu kiekviena kapsulė gali veikti savarankiškai – pavyzdžiui, įsodinti ar išlaipinti keleivius. Ten, kur nėra magnetinių linijų asfalte, kapsules gali vairuoti žmonės. Taigi šios transporto priemonės gali važinėti įvairiais keliais – tiek specialiai pažymėtais, tiek ir įprastiniais.
Transporto priemonėse, kurias „Toyota“ pristatė parodai, sumontuoti DVS varikliai, naudojantys suspaustas gamtines dujas. Tačiau jose gali būti montuojami bet kokie varikliai, taip pat ir su vandenilio kuro elementai.
Parengė Lina Jakubauskienė
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.