(KAG – buvusi Kauno autoremonto gamykla)
Techninio progreso dėka vienas po kito pasirodantys nauji automobilių modeliai išstumia ankstesnius, juos keičia dar naujesni ir ilgainiui tik senos nuotraukos ir dokumentinių juostų kadrai dabartinių penkiasdešimtmečių ir vyresnių žmonių atmintyje atgaivina vaikystės vaizdus, kai miestų gatvėmis riedėjo Kaune pagaminti autobusai.
Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, autobusų Lietuvoje praktiškai nebuvo likę. Keleivius vežiojo žmonėms vežti pritaikyti sunkvežimiai ir sutaisyti besitraukiančių vokiečių pakelėse palikti vermachto autobusai.
Po kelerių metų, kai atsirado galimybė gauti naujų tarybinių važiuoklių, nacionalizuotoje autobusų gamykloje, pavadintoje Kauno autoremonto gamykla, Kęstučio gatvėje buvo gaminami autobusai. Nors ir pavadinta automobilių remonto dirbtuvėmis, ji iki pat Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo ne tik taisė, bet ir gamino autobusus, tiesa, maždaug nuo 1960 metų – vis mažesniais kiekiais.
Pirmieji pokario metais gaminti autobusai turėjo indeksą L-1. Tai buvo vietos specialistų perdirbtas Leningrade gaminto autobuso tuo pačiu pavadinimu modelis.
Šeštojo dešimtmečio pradžioje inžinierius V. Paulavičius sukūrė ir masiškiausią autobuso modelį KAG-3. Pradėti gaminti nuosavos konstrukcijos autobusai KAG-1, sukurti GAZ-51 sunkvežimio pagrindu. Autobuso modelis KAG-3 ant pailgintos priekyje ir gale sunkvežimio GAZ-51 važiuoklės turi uždėtą karkasą, pagamintą iš medžio (uosio ir buko). Dėl šio specifinio bruožo karkasą dažniausiai ne taisydavo, bet keisdavo nauju. Autobusas iš išorės apkaltas skarda, iš vidaus – daugiasluoksne tamsiai ruda lakuota aviacine fanera.
Medinis karkasas turėjo vieną privalumą – daug didesnį atsparumą smūginėms apkrovoms ir dideliems iškraipymams, todėl šiuos autobusus itin pamėgo Kaukazo regione: kalnų keliuose lietuviški autobusai buvo daug pranašesni, tuo tarpu autobusai, kurių karkasas buvo metalinis, neretai sulūždavo jau per kelis pirmus eksploatacijos mėnesius.
Nedideliais kiekiais autobusai buvo gaminami maždaug iki 1990 metų: tiek, kiek reikėdavo Kaukaze ir kelininkams.
KAG-3 techniniai duomenys
1.Salone yra 25 sėdimos ir 7 stovimos vietos2.Benzininis 3,4l variklispasiekia 52 kW galią3.Tuščias autobusas sveria 3890 kg4.Prikrautas autobusas sveria 5350 kg
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.