Baltarusių naujovė: MAZ-215

birželio 05 04:19 2014 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Lankantis Baltarusijoje, buvo itin įdomu susipažinti su vienu iš naujausių MAZ gamintojų autobuso modeliu – sudvejintu 18 metrų ilgio MAZ-215. Kelios dešimtys naujutėlių MAZ-215 į Minsko gatves išvažiavo rengiantis gegužės pabaigoje vykusiam Pasaulio ledo ritulio čempionatui.

Kuomet viešėjome mieste, tiek šios, tiek ir visos kitos Minske keleivius vežančios transporto priemonės dar tebevažinėjo papuoštos čempionato simbolika.

Naujasis MAZ-215 neįprastas ne tik tuo, kad jame – net penkerios durys. Įdomi ir kita komponuotė – pirmojoje transporto priemonės sekcijoje sumontuotas variklis. Be to, pirmojoje dalyje sumontuotos ir trejos durys. Konstruktorių sprendimu priekinė dalis tapo ilgesnė, o priekaba – trumpesnė.

Dar vienas netikėtas elementas – „kupra“ ant stogo; šios iš tolo matomos detalės dėka dalis minskiečių buvo įsitikinę, kad į gatves išvažiavo suspaustas gamtines dujas naudojantys autobusai.Iš tiesų ant stogo „persikraustė“ dalis variklio sistemų, tokiu būdu padaugėjo vietos salone bei atsirado galimybė sumontuoti dar vienas papildomas duris.

Priešais antrąsias duris bei ketvirtąsias duris įrengtos aikštelės neįgaliųjų vežimėliams pasistatyti. Be to, autobuse sumontuota ir vadinamoji „knilingo“ sistema; transporto priemonė 270 mm pasvyra į dešinę, tokiu būdu palengvindama įvažiavimą į saloną neįgaliajam vežimėlyje. Be to, sumontuotos viena ar dvi atsilenkiančios rampos, vežimėlių tvirtinimo sistemos.

Autobuse montuojamas Euro 5 reikalavimus atitinkantis dyzelinis 326 AG „Mercedes-Benz OM 926LA“ variklis, automatinė „ZF 6HP604C“ pavarų dėžė.

Autobuso bendroji masė – 28 000 kg. Autobuso ilgis – 18,75 m, plotis – 2,55 m, aukštis – 3,15 m. Ratų bazė – 5 800 mm tarp pirmosios ir antrosios ašies ir 6 862 – tarp antrosios ir trečiosios.

Lyginant su ankstesniu MAZ modeliu, visai pakeistas variklio skyrius. Degalų bakas montuojamas transporto priemonės gale. Tarp antrųjų ir trečiųjų durų sumontuotas „Ad Blue“ bakas, taip pat du resiveriai (slėginiai indai dujoms, garams arba skysčiams kaupti ir laikyti) ir šildytuvas.

Autobuse sumontuotos ABS, ASR ir ESP saugumo sistemos.

Pakeistas prietaisų skydelis, tad vairuotojo darbo vieta tapo patogesnė.

Gamintojai žada siūlyti gausybę MAZ-215 modifikacijų – taip pat ir troleibusą, kuriame galės būti pasirinktas durų kiekis. Taip pat galės būti montuojamos keturios ar penkios durys.

Transporto priemonė vienu metu gali vežti 176 keleivius, salone – 35 sėdimos vietos.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.