Bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ – treji

18 lapkričio 05:36 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

2011-ųjų lapkritį, sujungus bendroves „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“, sostinėje gimė nauja įmonė – „Vilniaus viešasis transportas“. Lapkričio 14-ąją paminėtas trečiasis bendrovės gimtadienis. Ta proga kalbiname bendrovės generalinį direktorių Gintarą NAKUTĮ.

– Ar galima teigti, jog įmonių sujungimo ir reorganizavimo procesas baigtas?

– Bendrovė – tarsi gyvas organizmas, nuolatos besikeičiantis. Taigi ir tam tikri darbo organizavimo pakeitimai tebevyksta. Jie padeda optimizuoti valdymą ir sumažinti įmonės išlaidas.

Pastarieji metai įmonei buvo itin atsakingi ir kupini iššūkių. Pertvarkius miesto viešojo transporto tinklą, atsiradus greitiesiems maršrutams, nelikus maršrutinių taksi, keleivius mieste vežame tik mes. Dėjome visas pastangas, kad vilniečiams pertvarkos būtų kiek įmanoma mažiau skausmingos. Miestiečių apklausos rodo, jog su šiuo iššūkiu sėkmingai susidorojome. Ypač visiems patiko įdiegti greitųjų autobusų maršrutai.

Šiuo metu įmonėje dirba 2200 darbuotojų, taigi „Vilniaus viešasis transportas“ – didžiausia sostinės savivaldybės įmonė. Mūsų autobusų ir troleibusų maršrutai apraizgę visą miestą, jie driekiasi į atokiausius Vilniaus rajonus.

– Kokius galėtumėte išvardinti dviejų parkų sujungimo privalumus?

– Sujungus abi įmones, atsirado galimybė optimizuoti maršrutus. Dalį autobusų perkėlėme į 2-ąjį troleibusų parką.

Po viešojo transporto tinklo optimizavimo į miesto gatves išvažiavus mažiau troleibusų, buvo baimintasi dėl troleibusų vairuotojų likimo. Tačiau juos sėkmingai perkvalifikavome. Apie 70 troleibusų vairuotojų šiuo metu veža keleivius autobusais. Paradoksalu, bet jų mums trūksta ir dabar, kaip ir autobusų vairuotojų. Todėl šiuo metu rengiame autobusų ir troleibusų vairuotojus patys, mokome savo lėšomis, po to priimame į darbą.

Antrojo troleibusų parko darbuotojai sėkmingai mokosi prižiūrėti ir remontuoti autobusus. Džiugu matyti, kaip pradeda formuotis savitarpio pagalbos ryšiai tarp abiejų troleibusų ir didžiausio – autobusų – parko. Darbuotojai padeda vieni kitiems transportu, patarimais, vairuotojais ir pan.

– Šiemet į miesto gatves išvažiavo ir nemažai naujų autobusų…

– Išties, mūsų transporto priemonių parkas pasipildė keliomis dešimtimis naujų autobusų. Greta praėjusiais metais gautų 18 MAN „Lion’s City CNG”, už Europos Sąjungos lėšas įsigijome 19 naujų „Solaris Urbino CNG“, o už Lietuvos Ispanijai parduotus taršos leidimus – 21-ą „Castrosua“ gamtinėmis dujomis varomą autobusą. Vienas iš pastarųjų – hibridinis – dujomis ir elektra varomas ispaniškas autobusas.

Nauji autobusai ne tik suteikė galimybę teikti miestiečiams geresnes paslaugas, bet ir padeda taupyti lėšas bei yra ekologiški.

Įmonei pastaruoju metu labai trūksta pailgintų autobusų. Kadangi naujų transporto priemonių iš savo lėšų įsigyti neįstengiame, tokius autobusus nuomojame ar perkame pavažinėtus.


– Kokius dar svarbesnius pastarųjų metų įvykius paminėtumėte?

– Gegužę pagaliau pavyko pasirašyti bendrovės Kolektyvinę sutartį. Derybos buvo ilgos ir sunkios, daug ginčytasi, įrodinėta. Teko nusileisti ir vieniems ir kitiems. Sutartį patvirtinus darbuotojų konferencijoje, ji buvo pasirašyta ir pradėjo veikti.

Be abejo, ne visi liko patenkinti naująja sutartimi, bet socialinio dialogo tikslas yra siekti kompromiso, ir tas kompromisas pasiektas. Dabar svarbiausia – vykdyti pasirašytą kolektyvinę sutartį.

– Ar visada tai pavyksta?

– Turiu pripažinti, kad tai nėra lengva, atlyginimus išmokėti laiku ne visada pavyksta, visi žinome, jog įgaliota profsąjunga iškėlė kolektyvinį ginčą. Gerai, kad padedant savivaldybei, pavyko surasti sprendimus, stabilizuoti padėtį. Bet situacija ir toliau lieka įtempta.

Tenka ieškoti įvairių sprendimų, kad žmonės jiems priklausantį darbo užmokestį gautų kuo mažiau vėluojantį.

– Galėtumėte tikėtis, kad ketvirtieji įmonės gyvavimo metai bus lengvesni?

– Manau, situacija ir toliau išliks įtempta. Lėšų įmonei trūksta metų metais. Džiaugčiausi, jei metai būtų bent šiek tiek lengvesni.

Kalbėjosi Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.