UAB „Kauno autobusai“ sėkmingai įveikė praėjusiais metais numatytus planus ir išsikėlė užduotį šiais metais didžiausią dėmesį skirti pagrindinės strateginės krypties įgyvendinimui – iš esmės pakeisti keleiviams teikiamos paslaugos kokybę, gerokai pakeliant aukštyn jos kartelę.
Bendrovės misija – darbo sąlygomis ir paslaugos kokybe pranokti konkurentus
„Turime sukurti tokią paslaugą, kad mieste keliaujantys žmonės neabejodami rinktųsi kelionę viešuoju transportu – jis turi būti greitas, patogus, komfortiškas, modernus, tikslus ir pigesnis nei kelionės lengvuoju automobiliu,“– pristatydamas bendrovės misiją teigia generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Neatsiejama bendrovės siekiamybė – sukurti patrauklias darbo sąlygas bendrovėje, gerai apmokamas ir stabilias darbo vietas, karjeros galimybes, konkurencingumą, aukštą darbuotojų kultūros ir aptarnavimo lygį – tai, kas skatintų rinktis mūsų bendrovę ir ragintų grįžti į savo miestą išvykusius kauniečius.
Pagrindinę bendrovės strateginę kryptį – geresnę paslaugos kokybę keleiviams leis įgyvendinti planuojamos įsigyti naujos, modernios, tik žemagrindės transporto priemonės, gera ir paprasta informacinė bei atsiskaitymo sistemos, šiandien dar lėtai ir problemiškai mieste judančių troleibusų greitį užtikrins modernizuotas kontaktinis tinklas, o darbuotojams sukurtos patrauklios darbo sąlygos ir užmokesčio sistema garantuos kokybišką klientų aptarnavimą.
Kertiniai veiklos rodikliai ir teigiami keleivių vertinimai
Prioritetiniams tikslams pasiekti bendrovė numatė per 50 mln. eurų investicijų: beveik 35 mln. Eur skiriami 85 naujiems troleibusams įsigyti, 4 mln. Eur – kontaktinio troleibusų tinklo atnaujinimui, 11,5 mln. Eur – naujų autobusų pirkimui. Tikimasi, kad dalį planuojamų investicijų skirs Europos Sąjungos fondai, beveik 9 mln. – miesto savivaldybė, dalį – pati bendrovė, o likusios bus skolinamos iš bankų. =beveik 9 mln. –pati bendrovė , dalį – miesto savivaldybė.
2017 metais buvo nuvažiuota beveik 22 mln. kilometrų, arba 300 tūkst. km daugiau nei pernai, tačiau vežta per 1,5 mln. mažiau keleivių. Kasdien 122 troleibusai ir 197 autobusai nuvažiuoja beveik 60 tūkst. kilometrų, perveža 219 tūkst. keleivių.
„Keleivių skaičiaus sumažėjimą lemia tai, kad mažėja mieste gyventojų ir daugėja lengvųjų automobilių, todėl ir turime stengtis visomis priemonėmis gerinti paslaugos kokybę ir pritraukti daugiau keleivių – pradedant transporto parko atnaujinimu ir baigiant kultūringu elgesiu bei išskirtiniu dėmesiu keleiviui, – sakė M. Grigelis, džiaugdamasis, kad vis daugiau sulaukiama keleivių padėkų vairuotojams, kurie prisideda prie mūsų įvaizdžio kūrimo ir pozityvaus keleivių vertinimo.
Didžiąją bendrovės pajamų dalį sudaro iš keleivių gaunamos pajamos (52,44 proc. arba 15 229 mln. Eur) bei kompensacija už lengvatinius bilietus (40,72 proc. arba 11 827 mln. Eur). Didžiausią sąnaudų dalį sudaro (55, 38 proc.) sudaro darbo užmokesčiui skiriamos lėšos (15 657 mln. Eur) ir kuras (18, 05 proc. arba 5 103 mln. Eur).
2017 m. didelis dėmesys buvo skiriamas maršrutų optimizavimui, siekiant eismo grafikus padaryti kiek įmanoma patogesnius keleiviams, kontaktinio tinklo optimizavimui – darbai atlikti Vytauto pr. bei pradėti rekonstrukcijos darbai K. Donelaičio ir E. Ožeškienės g., įsigyti 8 vnt. 18 m ilgio naudoti Berkhof troleibusai, 10 vnt. naujų mažos talpos autobusų, pasiruošta naujų transporto priemonių pirkimui; reorganizuotas keleivių kontrolės darbas, įdiegta nauja finansų ir dokumentų valdymo sistema.
Transporto parko būklė ir perspektyvos
2018 m. pradėti darbai bus tęsiami, toliau rekonstruojamas kontaktinis tinklas numatytose gatvėse, taip pat planuojama pradėti diegti naują bilietų sistemą. Kalbėdamas apie transporto priemonių parką, M. Grigelis akcentavo, kad jei dabar troleibusų vidutinis amžius yra 21 metai, tai 2020 m. jis turėtų siekti 9 metus; autobusų dabartinis amžius yra 14,2 metų, 2020 m. turėtų „atjaunėti“ iki 11 metų.
Įsigijus naujas transporto priemones, mieste važinės tik žemagrindžiai autobusai ir troleibusai, gerokai patogesni neįgaliems asmenims, taip pat planuojama iki 2025 m. transporto rūšių ir modifikacijų skaičių sumažinti iki 8; o SGD autobusai turėtų sudaryti apie 30 proc. visų transporto priemonių parko.
Bendrovės „Kauno autobusai“ informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka