„Busworld Europe 2013“: naujas gamintojas „Eurabus“

09 gruodžio 05:11 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Kaip jau minėjome, dalyvauti kas dvejus metus nedideliame Belgijos Kortrijko miestelyje vykstančioje autobusų parodoje „Busworld Europe“ – kiekvieno autobusų gamintojo garbės reikalas. Tradiciškai šiai parodai naujus modelius parengia senieji autobusų gamintojai, o naujieji pasistengia, kad jų pagaminta transporto priemonė debiutuotų būtent Kortrijke.

Ne išimtis – ir šie metai; parodoje naujovių būta kaip niekada gausu. Tai, be abejo, susiję su nuo kitų metų pradžios įsigaliosiančiais naujais Euro 6 ekologinių standartų reikalavimais.

Štai elektrinį naujos kartos autobusą „Eurabus2.0“ pristatė naujas autobusų gamintojas – koncernas „Euracom Group GmbH“ iš Vokietijos.

Iki šiol koncernas specializavosi gaminti įvairias šarvuotas transporto priemones – nuo lengvųjų automobilių iki didelių autobusų. 2009-aisiais drauge su partneriu iš Kinijos – „Tewoo“ – pradėjo kurti naują projektą, pavadintą „Eurabus“.

Naujasis elektrinis autobusas „Euracom 1.0.” į Vokietijos Hamburgo miesto gatves išvažiavo praėjusių metų gegužę. Jo bandymai truko pusantrų metų.

Atsižvelgiant į bandymų rezultatus, sukurtas antrosios kartos autobusas – „Eurabus 2.0”, kuris ir pristatytas parodoje Kortrijke.

Autobusas – standartinio 12 metrų ilgio, žemagrindis. 130 kW elektros motorai „ZAwheel” sumontuoti transporto priemonės ratuose. Juos gamintojams pateikė Vokietijos įmonė „Ziehl-Abegg Automotive GmbH”. Variklius maitina ličio fosfatų baterijos. Vieną kartą įkrovus baterijas, autobusas gali nuvažiuoti apie 250-300 kilometrų.

Įkrovimo greitis priklauso nuo įkrovimo įrenginio modelio; procesas gali trukti nuo valandos iki penkių. Sėdimų vietų kiekis autobuso salone priklauso nuo kliento pageidavimų.

Pasak gamintojų, „Eurabus“ kur kas taupesnis nei dyzelinis autobusas – nuvažiuoti 1 km jis sunaudoja tik 1,1 kW/val.

Labai svarbu ir tai, kad vokiečiams pavyko sumažinti autobuso svorį; jis sveria 12,5 tonos – tiek pat, kiek ir dyzeliniu varikliu varomas žemagrindis dyzelinis autobusas.

Lina Jakubauskienė

Autorės ir gamintojų nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.