Belgijos Flandrijos regiono miestelyje Kortrijke jau nuo 1971-ųjų kas dvejus metus rengiama „Busworld Europe” paroda laikoma viena iš didžiausių bei prestižiškiausių pasaulyje. Dalyvauti joje – kiekvieno autobusų gamintojo garbės reikalas. Kitaip tariant, jei tavęs nėra Kortrijke, tavęs autobusų pasaulyje nėra visai.
Tradiciškai „Busworld Europe“ keleivinio transporto priemonių gamintojai pristato naujus, atnaujintus ar modifikuotus autobusus. Ne
išimtis – ir šie metai; naujovių „Busworld Europe“ būta kaip niekada gausu. Atsinaujinti skatino nuo kitų metų pradžios įsigaliosiantys nauji – Euro 6 – ekologiniai standartai.
Parodoje pristatyta daug elektrinių ar hibridinių autobusų. Ar ateityje jie visai pakeis dabartinius dyzelinius, dar pamatysime. Gamintojams teks įrodyti, kad šie autobusai – ne tik ekologiškesni, bet ir patikimesni bei pigesni už tradicinius „brolius”. Džiugu, kad šįkart parodoje buvo galima apžiūrėti ir lietuvišką gaminį – elektrinį „LBus“, su kuriuo jau turėjo progos susipažinti ir Lietuvos gyventojai. Apie jį ne sykį rašėme eBus. portale. Šalia „LBus“ puikavosi ir dar vienas tų pačių gamintojų autobusas – „City Smile 12 LEE-HAW“, skirtas Skandinavijos rinkai.
Elektrinius autobusus pristatė ir „Solaris“, „VDL Bus“, Kinijos „BYD“, IVECO ir kiti tiek autobusų, tiek mikroautobusų gamintojai.
Ispanų „Castrosue” pristatė atnaujintą hibridinį „Vectia”.
Daug dėmesio sulaukė ir dar vienas gamintojų iš Lietuvos – „Altas komercinis transportas“ – stendas. Pasak įmonės vadovo Edvardo Radzevičiaus, „Busworld Europe“ mezgasi verslo kontraktai, tai – proga supažindinti keleivinio transporto specialistus su savo gaminiais bei jų kokybe.
Dar viena įspūdinga naujovė lankytojų laukė „Setra“ stende: vokiečių gamintojai pristatė penktosios klasės „TopClass“ autobusą. Priminsime, jog kitas Vokietijos koncerno gaminys – „Setra S 515 HD“ – pripažintas geriausiu 2014-ųjų turistiniu autobusu. Garbingas apdovanojimas jam įteiktas „Busworld Europe“ parodoje.
Itin gausus šiais metais buvo ir Turkijos „Otokar” gamyklos, šiemet švenčiančios 50-ies metų jubiliejų, stendas. Lankytojai čia galėjo apžiūrėti įvairių ilgių bei įvairių modelių autobusus.
Neatsiliko ir kiti Turkijos gamintojai – „Temsa” bei „Isuzu”. Pastarųjų gamintojų stende lankytojų laukė naujo suspaustas gamtines dujas naudojančio autobuso bei tarpmiestinio „Visigo” premjeros.
Naujovių gausu būta ir kituose stenduose: visai atnaujintas „Citea“ autobusų dizainas. Pristatytas pailgintas hibridinis miesto autobusas „Volvo”. Stilizuotą „Irisbus“ bei jau įprastu tapusį delfino ženklą ant autobusų priekio keitė užrašas IVECO. „Irisbus” keitė „IVECO bus”, o koncerno autobusai bus gaminami vien tik su šiuo ženklu. Tai – dar vienas globalizacijos procesų pavyzdys autobusų pasaulyje; kuomet po delfino ženklu susijungė keletas Europos autobusų gamintojų, iš pradžių jų markės ženklas dar buvo rašomas autobuso gale. Vėliau šie užrašai nyko, ir pagaliau patį „Irisbus” pakeitė koncerno „tėčio” ar „mamos” IVECO ženklas.
Lenkų gamintojų „Solaris” stende pristatytas antrosios kartos elektrinis autobusas, kurio ilgis – dvylika metrų.
Tradiciškai gausus bei įvairus buvo ir vietos gamintojų – „Vanhool” – stendas.
Parodoje pristatyta ir gausybė autobusų detalių, agregatų bei aksesuarų. Savo naujausių gaminių pristatymą keleivių vežėjams iš Lietuvos surengė „Voith” gamintojai. Čia taip pat esama esminių naujovių – pavarų dėžės pritaikytos Euro 6 varikliams, keitėsi jų techninės savybės. Be gamintojų, parodoje dalyvavo vežėjai, lizingo kompanijos, investiciniai fondai, lizingo ir draudimo kompanijos.
Išvyką Lietuvos keleivinio transporto įmonių vadovams surengė asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyrius. Pasak skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, asociacija išvykas į parodą keleivinio transporto įmonių darbuotojams rengia jau nuo 1997-ųjų. „Iki šiol nepraleidome nė vienos parodos. Į Kortrijką kas dvejus metus vyksta nuo trisdešimties iki pusšimčio keleivių vežėjų. Išvykų būta įvairiausių – keliavome tiek autobusais, tiek keltais, tiek lėktuvais. Kaskart nepraleisdavome progos apsilankyti ir vienos ar kitos šalies keleivinio transporto įmonėje, autobusų gamykloje, kitaip tariant, išnaudodavome galimybę pamatyti kaip įmanoma daugiau, įgyti kuo įvairesnės patirties. Be to, kiekvieną kartą gauname pakvietimus į įvairių gamintojų stendus, kur turime progos susipažinti su jų gaminiais išsamiau”, – sako J. Stolovickis.
Šįkart skaitytojų dėmesiui – tik keletas įdomesnių „Busworld Europe“ parodos eksponatų. Daugiau apie parodą ir jos metu vykusius renginius – tik eBus.lt portale.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.