Spalio 16-21 dienomis Belgijos mieste Kortrijke vykusioje „Busworld Europe 2015“ tradiciškai būta gausu naujovių. Kiekvieno didžiausio autobusų gamintojo tikslas – parengti šiai parodai visai naują, dar nematytą, arba bent atnaujintą modelį.
Šiųmetėje parodoje pirmą kartą pristatytas suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas „Mercedes-Benz Citaro NGT“.
Esminė „Mercedes-Benz Citaro NGT“ naujovė – variklis M 936. Jo darbinis tūris – 7,7 l, galingumas – 322 AG. Nepaisant techninių savybių, variklis 15-20 proc. ekonomiškesnis už savo pirmtaką. Sumažinti eksploatacines išlaidas padėjo nuo 45 iki 60 tūkst. kilometrų sumažintas intervalas tarp apsilankymų servise.
Naujasis dujinis variklis taip pat 4 dB (A) tylesnis. Autobusas lengvesnis už savo pirmtaką, kadangi jo variklis sveria 230-čia kilogramų mažiau. Be to, dujų balionai pagaminti iš lengvesnių kompozitinių medžiagų.
Tokiu būdu salone telpa daugiau keleivių. Bus gaminamos dvi „Citaro NGT“ versijos – standartinio dvylikos metrų ir sudvejinti aštuoniolikos metrų autobusai. Pirmuoju atveju salone tilps 96 žmonės (anksčiau – 93), antruoju – 153 (anksčiau – 149). Be to, autobuse pirmą kartą šios klasės transporto priemonėse sumontuoti LED žibintai.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos