„Busworld Europe“: elektrinių transporto priemonių apžvalga

31 spalio 05:33 2019 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Kone kiekviename „Busworld Europe“ parodos stende galėjai pamatyti ir elektrinį autobusą. Juos pristatė tiek Europos, tiek Turkijos, tiek Kinijos ar kitų kraštų gamintojai. Remiantis „Busworld“ organizatorių informacija, per pastaruosius penkerius metus elektrinių autobusų Europoje padaugėjo nuo 200 iki 2 200. Lenkijos „Solaris Bus and Coach“ gamintojai tvirtina, jog didžioji dalis sudarytų sutarčių – elektriniams autobusams pagaminti.

Šiuo metu „Solaris“ elektriniai autobusai jau važinėja 72 miestuose, tarp jų Berlyne (90), Milane (250), Varšuvoje (130). Šiuo metu 47 proc. Lenkijos gamintojų transporto priemonių – varomos alternatyviais degalais.

„Busworld Europe“ Lenkijos gamintojai pristatė ne tik atnaujintą 18 m ilgio elektrinį bei vandeniliu varomą autobusą, bet ir 24 m ilgio BRT linijoms skirtą troleibusą.

Nuo 2005 m. 130 autobusų su vandenilio kuro elementais pagamino Belgijos „Van Hool“. Iki šiol autobusus užsakydavo tik pavieniai vežėjai nedideliais kiekiais, bet neseniai keletą dešimčių autobusų užsakė Kelno, Vupertalio ir Nyderlandų vežėjai. Didelis kiekis „Van Hool Exqui.City“ pristatytas į Norvegijos Tronheimo miestą. „Van Hool“ gamykla Makedonijoje šiais metais žada pagaminti 900 autobusų. Tikimasi, jog dar viena „Van Hool“ gamykla Moristoune (JAV, Tenesio valstija) ekologiškus autobusus pradės gaminti nuo 2022-ųjų.

Tradiciškai daug dėmesio ekologijai skiria skandinavai. Apie 20 proc. „Scania“ pagaminamų autobusų naudoja suspaustas gamtines dujas ar biodujas. „Busworld“ parodoje „Scania“ pristatė naują elektrinį „Scania Citiwide“.

„Volvo“ parodoje demonstravo sudvejintą elektrinį „Volvo 7900 EA“, kuris vienu metu gali vežti 150 keleivių. Švedų gamintojai taip pat atnaujino savo hibridinius autobusus, dabar jie, neišmesdami jokių teršalų, gali nuvažiuoti 50 km daugiau.

Elektrinį autobusą buvo galima apžiūrėti ir MAN gamintojų stende. Jo premjera įvyko pernykštėje „Hanoverio IAA“. Šiuo metu „MAN Lion’s City Electric“ bandomi skirtinguose Europos miestuose, serijinė gamyba bus pradėta jau šių metų rudenį.

„VDL Bus and Coach“, siekdama daugiau dėmesio skirti ekologijai, stato naują gamyklą Belgijos Roselaryje, kur pirmieji autobusai bus pagaminti 2021-ųjų pabaigoje ir 2022-ųjų pradžioje.

500 elektrinių VDL jau eksploatuojami 11-oje šalių. Kasdien jie nuvažiuoja 75 tūkst. kilometrų, tai CO2 išmetimą į aplinką sumažina 70-čia tonų per dieną.

Sparčiai populiarėja ir pernykštėje „Hanoverio IAA“ debiutavęs „Mercedes-Benz eCitaro“. Pirmuosius autobusus užsakė Hamburgo vežėjai, jais keleivius veš ir Štutgarto vežėjai.

Gausu elektrinių naujovių buvo ir IVECO stende, gamintojai šiais metais „Busworld“ parodoje demonstravo tik ekologiškas transporto priemones. Elektrinį autobusą-tramvajų galėjai apžiūrėti ir Ispanijos „Irizar” gamintojų stende.

Vis dėlto elektrinių autobusų diegimo srityje Europa gerokai atsilieka nuo Kinijos. Kinijos kompanija „Yutong“ per metus pagamina beveik 25 tūkst. alternatyviais degalais varomų autobusų autobusų. 2018 m. „Yutong“ pagamino 60 868 autobusų, tarp jų elektrinių – 7 216, iš jų 589 jau yra pakeliui į Europą.

Pasaulyje važinėja 120 000 „Yutong“ elektrinių autobusų, šių gamintojų dalis rinkoje sudaro 15 proc. Parodoje Kinijos gamintojai pristatė elektrinį autobusą, skirtą Europos rinkai. Originalaus, neįprasto dizaino transporto priemonė traukė akį iš tolo.

Kinijos BYD gamintojai pirmąjį elektrinį autobusą Kortrijke pristatė prieš aštuonerius metus. Dabar Kinijos gamintojai jau pristatė Europos miestams daugiau nei 50 tūkst. elektrinių autobusų, daugiausia jų važinėja Skandinavijoje ir Ispanijoje.

Elektrinį autobusą parodoje pristatė ISUZU gamintojai, taip pat Turkijos „Temsa“ ir „Otokar“ gamintojai. Atnaujintą elektrinę transporto demonstravo „Ebusco“.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotraukos

 

 

 

 

 

 

 

  • DSC_0146
  • solaris
  • DSC_0126
  • DSC_0094
  • DSC_0078
  • DSC_0015
  • bus12
  • bus11
  • busw
  • bus16
  • DSC_0134
  • DSC_0095
  • DSC_0064
  • DSC_0030
  • DSC_0023