Viena iš labiausiai lauktų „Busworld Europe“ premjerų – penktosios klasės dviaukštis „Setra S 531 DT“. Tradiciškai vokiečių gamintojai naujuose modeliuose pristato ir gausybę modernių, iki šiol dar nematytų naujovių.
Šįkart „Daimler“ koncernas ypač daug dėmesio skyrė transporto priemonės aerodinaminėms savybėms pagerinti. Pasak gamintojų, jos – ne prastesnės nei lengvųjų sportinių automobilių.
Nors autobuso forma – kvadratinė, tačiau modernizuotų aerodinaminių elementų dėka 14 metrų ilgio „Setra“ pasipriešinimo orui koeficientas – vos 0,35. Tokiu pat gali pasigirti ir „Bugatti Chiron“.
Vienu metu autobusas gali vežti iki 83 keleivių. Salone – ir sanitarinis mazgas, ir mini virtuvėlė, ir patogios lentynos rankiniam bagažui susidėti. Be to, į saloną nuolat teikiamas aromatizuotas oras – čia sumontuota iš S-klasės „Mercedes-Benz“ pasiskolinta oro aromatizavimo sistema.
Tradiciškai vokiečiai daug dėmesio skyrė saugumui. Jau nieko nestebina, kad „Setra“ autobusuose atsiranda naujos saugumo sistemos, kurias vėliau ima naudoti ir kiti autobusų gamintojai. Naujajame „Setra S 531 DT“ sumontuota pėsčiųjų atpažinimo sistema, kuri signalizuoja autobuso vairuotojui apie pavojų net ir tuo atveju, jei pėsčiasis pasirodo autobuso šone. Elektronika atpažįsta pėsčiąjį 250 m, dviratininką – 160 m atstumu. Tam, kad vairuotojas sustabdytų autobusą laiku, reikia maždaug 80 metrų. Prireikus elektronika pati pristabdo autobusą. Be to, naujajame „Setra S 531 DT“ sumontuota ir „Side Guard Assist“ sistema, padedanti aptikti kliūtį, esančią kairiajame ar dešiniajame šone.
Talpesnis ir naujojo autobuso degalų bakas. Jo talpa padidėjo nuo 510 iki 540 litro. „Setra S 531 D“ montuojamas 510 AG 12,8 l dyzelinis variklis, kurio maksimalus sukimo momentas – 2 500 Nm. Tačiau, gamintojų teigimu, naujoji „Setra“ – taupesnė, per metus, autobusui nuvažiuojant 100 tūkst. kilometrų, ji gali sutaupyti apie 3 tūkst. l degalų.
Lina Jakubauskienė
Autorės ir gamintojų nuotraukos