Vokietijos „Daimler“ koncerno atstovų teigimu, dyzelinius autobusus įmonė gamins iki 2030-ųjų. Nuo tada žadama siūlyti rinkai tik ekologiškas transporto priemones.
Koncerno atstovai kalba ne tik apie elektrinius autobusus, bet ir apie transporto priemones su vandenilio kuro elementais, kurie suteikia galimybę elektriniam autobusui nuvažiuoti ilgesnį atstumą. Kuro elementus vokiečiams tieks japonų „Toyota“. Su japoniškais 60 kilovatų galios generatoriais 12 metrų „eCitaro“ galės įveikti iki 400 km, o 18 metrų – iki 350 km.
Taip pat planuojama elektriniuose autobusuose montuoti antros kartos ličio jonų baterijas, kurios bus dvigubai talpesnės. Vieną kartą įkrautomis, autobusas galės įveikti iki 280 km atstumą.
Elektrinių transporto priemonių plėtrą „Daimler“ planuoja ne tik Europoje, bet ir Lotynų Amerikoje. Šių metų pabaigoje ten turėtų prasidėti serijinė elektrinių autobusų važiuoklių gamyba. Vietiniai elektriniai autobusai su vietiniais kėbulais vieną kartą įkrautomis baterijomis galės nuvažiuoti iki 250 km.
Kalbant apie tolesnes perspektyvas, planuojamas ir tarpmiesčio maršrutais keleivius vežančių autobusų elektrifikavimas. Jau 2025 metais turėtų pasirodyti pirmasis tokios transporto priemonės pavyzdys, o iki 2029 metų „Daimler“ planuoja visiškai atsisakyti transporto priemonių su vidaus degimo varikliais.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka