Dėliojasi naujosios keleivių vežėjų asociacijos gairės

07 rugsėjo 06:18 2018 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Rugsėjo 6-ąją susirinkęs būrys keleivių vežėjų kalbėjo apie naujosios asociacijos preliminariu pavadinimu „Lietuvos keleivių vežimo asociacija“ įkūrimo būtinybę, numatė, kokias funkcijas ji turėtų atlikti, kas galėtų būti nariais ir pan. Susirinkime dalyvavo septyniolikos šalies keleivinio transporto įmonių vadovai.

 

 

 

Pasak bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, ši asociacija visą dėmesį skirtų ir spręstų vien tik keleivių vežėjų problemas. „Esminis mūsų tikslas – geresnė, kokybiškesnė paslauga keleiviams, kad kuo daugiau keliaujančių šalies gyventojų rinktųsi ne individualų, o viešąjį keleivinį transportą“, – pabrėžia M. Grigelis.

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Rimantas Markauskas primena, kad kažkada keleivinio transporto įmonės buvo asociacijos „Linava“ steigėjomis – iš septyniolikos kūrimo procese dalyvavusių įmonių dešimt buvo susijusios su keleiviniu transportu. „Tačiau dabar mūsų reikalai paskęsta tarp kitų reikalų. Klausimų sprendimas buksuoja. Būtų puiku, jei turėtume asociaciją, kuri spręstų vien tik mūsų problemas“, – kalba R. Markauskas.

Bendrovės „Jonavos autobusai“ direktorius Otaras Urbanas sako, jog pastaruoju metu keleivinis transportas susiduria su daugybe problemų. „Tačiau mes nebūname įtraukti į šalyje priimamų teisės aktų, susijusių su keleiviniu transportu, rengimo procesą, neturime galimybės išsakyti savo nuomonės, pateikti siūlymų. Kai jie jau atsiduria Seime – keisti ką nors per vėlu“, – kalba įmonės vadovas.

Su juo sutinka ir bendrovės „Elektrėnų komunalinis ūkis“ direktorius Ričardas Leckas. Pasak jo, visi keleivių vežėjai turi patirčių, kuriomis gali dalintis tarpusavyje. „Mums nereikia krovinių vežėjų patirčių. Reikia asociacijos, kuri atstovautų tik keleivių vežėjų interesams“, – teigia R. Leckas.

Pasak bendrovės TOKS generalinio direktoriaus, keleivininkų problemos jau kurį laiką nesprendžiamos. „Po vieną mūsų valdžios institucijos nelaukia. Buvo metas, kai „Linava“ buvo autoritetinga asociacija, tačiau dabar daug kas pasikeitė iš esmės. Bėdų turime nemažai. Neseniai paskelbta, kad valdžia brangins dyzeliną, nes jis teršia aplinką. Visi tyli. Kuo važiuosime mes? Elektriniais autobusais?“, – retoriškai klausia įmonės vadovas. Jis priduria, kad asociacija ne tik turi būti įsteigta, bet ir realiai dirbti, atstovauti ir spręsti vežėjų klausimus valdžios institucijose.

M. Grigelis sako, kad įvairioms problemoms spręsti įmonės samdo teisininkus, konsultantus ir tam išleidžia nemažai pinigų. „Ar nebūtų pigiau, jei susivienytume ir lėšas skirtume bendroms problemoms spręsti? Be abejo, didesnių įmonių įnašai į asociaciją turėtų būti didesni, o mažesnių – mažesni. Tačiau balsavimo teisė turėtų būti visų lygi – po vieną balsą“, – kalba „Kauno autobusų“ generalinis direktorius.

„Idėja jau seniai pribrendusi. Tačiau, kurdami asociaciją, neturėtume kartoti senų klaidų. Blogiausias dalykas buvo mūsų susiskaldymas, tarpusavio nesusikalbėjimas ir kaltinimai. Atėjo metas turėti savo asociaciją, kuri save išlaikytų ir nebūtume išlaikytiniai. Tokią jau turi latviai, ji vienija apie 40 narių. Esame skirtingi, tačiau mūsų visų tikslas vienas – kokybinis proveržis keleivių vežimo rinkoje“, – dėsto bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Jo teigimu, latviai mokestį iš narių renka pagal turimų autobusų sėdynių skaičių. Lietuvos vežėjai turėtų apsispręsti, koks būdas būtų geresnis.

M. Grigelis primena, kad visi vežėjai, panorę tapti asociacijos nariais, turės gauti įmonės valdybos pritarimą.

Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas sako, kad kuo daugiau vežėjų apsispręs jungtis prie asociacijos, tuo ji būtų reikšmingesnė sprendžiant įvairius klausimus valdžios institucijose.

Bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Vaidas Seirackas primena, kad iki šiol visi vežėjai sprendė kiekvienas savo problemas. „Kas garantuos, kad tikrai bus tas esminis proveržis, kurio nebūta „Linavoje“? Ar asociacija tikrai bus gyvybinga, veikli?“, – klausia įmonės vadovas.

Susitikimo dalyvių nuomone, asociacijos aktyvumas priklausys nuo jos narių aktyvumo, noro kelti ir spręsti problemas. Kiekvienas asociacijos narys turės po vieną balsą priimant sprendimus, naujais nariais galės tapti ne tik vežėjai, kurie veiklą vykdo kelių transporto priemonėmis, bet ir vežančius keleivius kitomis transporto priemonėmis, viešojo transporto organizavimu užsiimančias organizacijas, viešojo transporto srityje dirbančius mokslininkus ir kitus viešojo transporto plėtra suinteresuotus asmenis, nes tik tokiu būdu bus pasiektas keleivių vežimo veiklos optimizavimas, problemų išgryninimas ir suformuoti argumentuotų sprendimų pasiūlymai.  Tačiau pritarimas dėl naujo nario priėmimo į asociaciją turės būti gautas iš visų prezidiumo narių.

Susirinkę keleivininkai aptarė būsimosios asociacijos įstatus, numatė preliminarią steigiamojo susirinkimo datą, kuri bus spalio 19-ąją.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka