Didžiuosius autobusus keičia ekonomiški „mažyliai“

gruodžio 30 05:40 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Brangstantys degalai, mažėjantis keleivių skaičius, panaikintas lengvatinis PVM tarifas verčia keleivinio transporto įmonesvis labiau taupyti. Didžiuosius autobusus keičia kur kas ekonomiškesni mikroautobusai ar vidutinės klasės transporto priemonės.

Įsigyja mažesnių

Pirmieji dideliu kiekiu vidutinės klasės autobusų prieš šešetą metų savo parką atnaujino Kauno UAB „Kautra“ vadovai. Šalies kelius 2004-aisiais papuošė daugiau nei dvidešimt ryškiaspalvių, žaismingų „Temsa Opalin 8“ autobusų. Keleivius iki šiol jie veža įvairiais po Lietuvą besidriekiančiais maršrutais. „Turkiški autobusai pasirodė ne tik labai ekonomiški, bet ir patvarūs. Tapę „Temsa“ atstovais Lietuvoje, savo parką ne kartą atnaujinome dideliais ir vidutinės klasės turkiškais autobusais“, – sako UAB „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Mikroautobusais bei vidutinės klasės autobusais didžiąsias transporto priemones keičia ir vilniečių bendrovė TOKS. Per pastaruosius metus TOKS įsigijo keletą mikroautobusų bei šešetą vidutinės klasės „Isuzu“. „Galbūt didieji autobusai patogesni keleiviams, tačiau dabartinės ekonominės sąlygos verčia taupyti. Vidutinės klasės autobusai šimtui kilometrų sunaudoja vos 19-20 litrų dyzelino – tai ir yra jų didžiausias privalumas“, -teigia UAB TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

Ekonomiškesnių autobusų stengiasi įsigyti ir mažieji šalies autobusų parkai. Prioritetą nedidelėms transporto priemonėms teikia Jonavos autobusų parkas. „Per pastaruosius porą metų įsigijome keturis naujus 22 vietų „Volkswagen Crafter“ bei „Mercedes-Benz Sprinter“ bei keturis dešimties metų senumo 27 sėdimų vietų „Mercedes-Benz“. Tokios transporto priemonės itin ekonomiškos, jos puikiai tinka vežti keleivius netolimais maršrutais“, – sako Jonavos autobusų parko direktorius Edmundas Mulokas.

Du pavažinėtus 28 vietų „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ visai neseniaiįsigijo ir Mažeikių autobusų parkas.„Renkamės mažesnes transporto priemones, nors jų pastaruoju metu vis sunkiau rasti nusipirkti. Matyt, per krizę taupyti bei rinktis mažesnius autobusus priversti ir Vakarų Europos vežėjai. Naujai įsigytaisiais autobusais vežame keleivius į Kauną, Vilnių, Klaipėdą“, – pasakoja UAB Mažeikių autobusų parko vadybininkė Aušra Juozapavičienė.

Naujausias pirkinys – „Temsa Prestij“

Neseniai Lietuvos keliuose pasirodė dar viena naujovė – „Kautra” įsigijo dešimt „Temsa Prestij SD“.

Prienų bei Vilkaviškio autobusų parkuose šiuo metu yra po penkis „Temsa Prestij“ autobusus. Du iš jų – visai nauji, neseniai atvykę į Lietuvą iš Vengrijos.

Ekonomiški ir patogūs

Pasak turkų gamintojų, pagrindinės „Temsa Prestij“ savybės – ekonomiškumas, patogumas bei efektyvumas.

„Temsa Prestij Super Deluxe“ išsiskiria originaliu dizainu bei modernia išore. Platus priekinis stiklas, leidžiantis gerai matyti kelią, naujo dizaino lempos, platūs šoniniai stiklai, patogios durys keleiviams įlipti ir talpus bagažo skyrius – tai tik kai kurie autobuso privalumai. Dar daugiau jų galima rasti autobuso salone – aukštos lubos suteikia jam erdvumo įspūdį, o komfortiškos sėdynės garantuoja keleiviams patogią kelionę.

„Prestij“ Lietuvoje

Bendrovės „Kautra“ įsigyti „Temsa Prestij SD“ – mažiausiai vietų (27+1 bei 29+1) turintys „Temsa“ markės autobusai. „Autobusų eksploatacija nereikalauja daug lėšų. Tiek priekinė, tiek galinė autobuso pakabos yra linginės, o japoniškas variklis – itin ekonomiškas; šimtui kilometrų „Temsa Prestij“ sunaudoja vos 16-17 litrų degalų“, – sako UAB „Kautra“ inžinierius technologas Eimantas Šližys. Pasak jo, „Temsa Prestij“ variklis neturi lygių savo klasėje pagal ekonomiškumą, be to, jis dirba labai tyliai, o vibracija salone beveik nejuntama.

Be išvardintųjų savybių, „Temsa Prestij“ dar ir labai manevringas – jo ratų bazė trumpa, tad vietos jam apsisukti reikia itin nedaug.

„Kadangi autobusai dar visai nauji, be kelių perdegusių saugiklių, problemų su jais praktiškai neturėjome. Jau įsitikinome, kad turkų gaminiai – ne tik ekonomiški, bet ir patvarūs“, – apie autobusų eksploatavimo patirtį kalba E. Šližys.

Gerai atsiliepia keleiviai

Autobusai patiko ir vairuotojams bei keleiviams. „Tiek Vilkaviškio, tiek Prienų autobusų parko vairuotojams autobusas pasirodė manevringas, kompaktiškas, lengvai valdomas, prietaisų skydelis patogiai išdėstytas. Patiko autobusas ir remontininkams – pagrindiniai jo agregatai lengvai prieinami, tad juos nesudėtinga tikrinti bei remontuoti“, – sako E. Šližys.

Keleiviai autobuse jaučiasi patogiai, nes tarpai tarp sėdynių pakankamai dideli, sėdynės komfortiškos, salone beveik nejuntamas variklio triukšmas. „Labiausiai patiko tai, kad sėdynės sumontuotos lygiagrečiai su grindimis – norint atsisėsti, nereikia kelti kojų. Tai turėtų būti ypač patogu vyresnio amžiaus keleiviams. Bo to, autobusas „minkštas“ ir netriukšmingas“, – savo įspūdžius apie važiavimą „Temsa Prestij SD“ pasakoja keleivis Evaldas.

Lina Jakubauskienė
Autorės ir Evaldo Sidikerskio nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.