Direktoriaus pareigas paliekantis Antanas Taparauskas – apie iššūkius darbe ir ateities perspektyvas

03 balandžio 06:53 2023 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Kovo 31-oji buvo paskutinė Rokiškio autobusų parko direktoriaus Antano Taparausko darbo diena. Išrinktas į Rokiškio rajono savivaldybės tarybą, jis apsisprendė pakeisti darbovietę.

Iššūkių darbe – gausu

Baigęs viešojo administravimo studijas, dirbti viešųjų pirkimų specialistu Rokiškio autobusų parke A. Taparauskas pradėjo 2018-aisiais: „Sritis buvo nauja, kadangi su viešuoju transportu iki tol nebuvau susidūręs. Padedamas darnaus kolektyvo, daug ko išmokau, supratau, kaip veikia viešojo transporto įmonė, kokia jos specifika. Tuometiniam direktoriui Virginijui Matulkai palikus įmonę, buvau paskirtas laikinai eiti įmonės vadovo pareigas. Vėliau pateikiau dokumentus ir laimėjau konkursą direktoriaus pareigoms užimti“, – pasakoja A. Taparauskas.

Pasak jo, kiek vėliau tiek Lietuvą, tiek pasaulį užliejo pandemijos banga, naujam vadovui teko patirti visas jos atneštas negandas bei ribojimus. Vėliau prasidėjo karas, su juo susijęs atsarginių detalių, degalų brangimas – visus šiuos procesus naujai dirbti pradėjusiam direktoriui reikėjo suvaldyti. Pastaruoju metu drauge su kitais šalies vežėjais jam teko aktyviai dalyvauti tolimojo susisiekimo autobusais pertvarkos procese.

„Jei kas mano, kad vadovauti viešojo transporto įmonei lengva ir paprasta, labai klysta. Kiekviena vadovo diena kupina iššūkių – tai autobusas sugedo, neišvažiavo į reisą, tai maršrutas dėl kažkokių priežasčių vėluoja. Kiekvieną dieną privalai spręsti kasdienius klausimus. Šalia jų prisideda dar ir problemos, kylančios dėl valdžios sprendimų, nežinomybė dėl pertvarkų ir panašiai. Atrodo, pora mėnesių lengviau atsipūti, ir vėl atsiranda kažkas naujo, kažkas keičiasi. Visa tai sukelia labai daug streso“, – sako A. Taparauskas.

Tinkami sprendimai

Jis pasidžiaugia gerai susiklosčiusiais santykiais su rajono savivaldybe, jos vadovais. „Norėčiau pasidžiaugti, kad praėjusios kadencijos Rokiškio rajono savivaldybės taryba priėmė sprendimą dėl nemokamo viešojo transporto. Iš pradžių – nuo 2022-ųjų sausio 1-osios mieste, o pernai rudenį – ir priemiestyje. Puiku, kai autobusai po miestą važinėja pilni, tai senokai matytas vaizdas. Pritaikėme maršrutus taip, kad žmonėms būtų patogu nuvykti į darbą, kitas įstaigas. Ten, kur daugiau keleivių, keitėme autobusų išvykimo laikus“.

Pasiteisino ir sprendimas dėl nemokamo važiavimo priemiesčio maršrutais – keleivių srautai gerokai padidėjo, kai kur per rytinį ar vakarinį piką žmonės vos sutelpa į autobusus. „Pavyzdžiui, į Juodupę mūsų autobusas važiuoja devynis kartus – anksčiau važiavo septynis. Pritaikėm laikus taip, kad žmonėms būtų patogu atvykti į Rokiškį ir parvykti atgal. Su Skėmų globos namų darbuotojais diskutavome, koks autobusų išvykimo laikas jiems būtų patogesnis, pritaikėm pagal jų poreikius. Pravažiuojant pro įstaigą gera matyti, kaip aikštelėje beveik nebėra nuosavų automobilių. Dirbantieji gali sutaupyti, pinigus, kuriuos anksčiau išleisdavo degalams, skirti kitiems dalykams. Mano supratimu, nemokamas viešasis transportas rajono gyventojams atnešė tik teigiamų permainų“, – kalba A. Taparauskas.

Pasak įmonės vadovo, ne visus žmonių lūkesčius išpildyti pavyksta – tenka aiškinti gyventojams, kodėl vienu ar kitu maršrutu autobusas negali važiuoti du ar tris kartus per dieną, pastabų ar pasiūlymų sulaukta nemažai.

Įmonė atsinaujino

Kaip svarbų darbą A. Taparauskas pamini ir atnaujintą autobusų parką. Šiuo metu keleivius mieste veža vien tik žemagrindžiai, žmonėms su individualiais poreikiais pritaikyti autobusai. Iš viso per pastaruosius dvejus metus įsigyti devyni naujesni, 2013-2018-aisiais pagaminti autobusai, iš jų du – skirti tarpmiesčio vežimams. „Mūsų šalies didieji vežėjai kokybės kartelę iškėlė labai aukštai, mažiesiems tenka pasitempti. Rokiškio rajono autobusų parkas ilgą laiką buvo vienas iš seniausių šalyje, dar ir dabar yra likę senų autobusų, tačiau jie techniškai tvarkingi ir atlieka savo funkciją – vežti keleivius“, – sako įmonės vadovas.

A. Taparauskas pasidžiaugia kartu su kolektyvu priimtu sprendimu įmonei tapti dar vienos – Lietuvos keleivių vežimo asociacijos – nare. Pasak jo, LKVA, bendradarbiaudama su asociacija „Linava“, daug padėjo tarpininkaudama, padėdama išgyventi vežėjams sunkius laikus.

Atsisveikindamas su buvusiais kolegomis, A. Taparauskas linki vežėjams daugiau vienybės, susikalbėjimo: „Neturėtume skirstytis į mažuosius ir didžiuosius, visi dirbame toje pačioje srityje, atliekame reikšmingą darbą šalies žmonių labui, visiems mums turėtų užtekti vietos rinkoje. Svarbiausia, ko norėčiau palinkėti išeidamas – diplomatija ir kompromisų ieškojimas. Jei pradėsime dirbti laukinio kapitalizmo sąlygomis, gali nelikti nė vienos lietuviško kapitalo įmonės. Liberalizavimas, žinoma, skamba gražiai, tačiau Lietuvai tai gali turėti itin neigiamų pasekmių“.

Jei Rokiškio taryba patvirtins A. Taparauską vicemeru, viena iš kuravimo sričių bus rajono autobusų parkas bei kitos savivaldybės įmonės: „Tikiuosi, kad įgyta itin vertinga patirtis vadovaujant viešojo transporto įmonei padės ir naujajame darbe“.

Lina Jakubauskienė

Nuotrauka – iš asmeninio A. Taparausko archyvo