Lietuvos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Trišalės tarybos koordinavimo skyriuje įvyko Darbo grupės posėdis, kuriame svarstytos tarptautiniais maršrutais krovinius vežančių vairuotojų problemos.
Valstybinės darbo inspekcijos atstovas pabrėžė, kad krovininio transporto sektoriuje dirba apie 80% iš trečiųjų šalių atvykusių žmonių. Vien per 2018 m. dėl darbo teisės pažeidimų išnagrinėta 513, o 2019 m.-816 bylų dėl darbo užmokesčio neišmokėjimo ir neteisėto atleidimo. Tikrinant bendroves, dažniausia randamas neapskaitomas viršvalandinis darbas ir nedeklaruotas darbas. Vairuotojai, grįžę po kadencijų, verčiami rašyti prašymus nemokomoms atostogoms, jiems mokama grynaisiais pinigais.
Įvertinus pažeidimus, VDI siūlo: uždrausti ar riboti grynųjų pinigų išmokėjimus.
Pasisakė asociacijos „Linava“, VDI, „Sodros“ ir profesinių sąjungų atstovai. Nutarta jog, įvertinus transporto sektoriuje padarytus nusižengimus, reikėtų svarstyti klausimą dėl licencijų kroviniams vežti stabdymo, už pažeidimus įmonių vadovams taikyti didesnes baudas.
„Derėtų kreiptis į ES Komisiją, kad būtų įvertinta tai, kad darbdaviai moka vairuotojams tik už vairavimą, kitas darbo laikas nėra apskaitomas“, – sakė Forumo pirmininkas Bronius Bučelis.
Susitikimo dalyviai diskutavo, ar reikėtų pasirašyti šakines sutartis transporto sektoriuje. Kol kas darbdavių atstovai šiam siūlymui nepritaria. „Vienos valstybinės įmonės moka mokesčius nuo darbuotojų darbo užmokesčio, o krovininio transporto bendrovės ir toliau norėtų mokėti didesnius dienpinigius, bet ne Vyriausybės nustatyto atlyginimo koeficiento dydį. Gaila, kad dėl to vairuotojai praranda socialines garantijas, o verslas didina pelningumą“, – pabrėžia B. Bučelis.
Bronius Bučelis