Į Šiaulių gatves išrieda naujasis „Scania“ – pirmasis tokio tipo Lietuvoje, varomas suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Išbandyti naują autobusą UAB „Busturas“ galimybę suteikė UAB „Scania Lietuva“. Tris savaites šiauliečiai galės bandyti šį inovatyvų transportą ir vertinti privalumus.
Dujomis varomi autobusai Šiauliuose nėra naujiena. Išbandyti skirtingus autobusų modelius, kuriuose realizuotos skirtingos technologijos, suteikia galimybes įvairių gamintojų atstovai. UAB „Busturas“ toks gamintojų rinkodaros veiksmas nėra naujiena, tačiau vertinamas labai pozityviai, nes dar ateinančiais metais planuojama įsigyti ne mažiau nei 12 visiškai naujų ekologiškų autobusų. Įmonei labai aktuali potenciali kaina, kadangi tikėtina, jog ateinančiais metais, kaip ir daugelis Lietuvos savivaldybių ir vežėjų sieks įsisavinti ES lėšas, skirtas mažiau taršių transporto priemonių įsigijimui, todėl naujų transporto priemonių kaina, turint galvoje gausų gamintojų būrį, turės būti labai konkurencinga. Lietuvoje iš viso numatyta skirti daugiau nei 33 mln. eurų. ES struktūrinių fondų lėšomis planuojama finansuoti 85 proc. autobusų įsigijimo paramos, o 15 proc. turės prisidėti paraiškos teikėjai.
Šį kartą bandymui suteiktas „Scania“ – pirmasis šio gamintojo autobusas, varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis. „Dujinių autobusų gamybos technologija sparčiai vystoma, jų variklių tarša maža, galia tokia pati kaip benzininių ar dyzelinių, o triukšmingumas mažas, – sako UAB „Scania Lietuva“ Prekybos direktorius Kęstutis Bacevičius. Anot įmonės atstovų, „Scania” prie dujomis varomų transporto priemonių sprendimų dirba beveik 100 metų, o pastaraisiais dešimtmečiais Europoje parduotų dujinių transporto priemonių skaičius viršijo 1200.
„Scania” dujinių variklių techninės savybės – našumas, patikimumas ir efektyvumas – tapo panašios į atitinkamų benzininių ar dyzelinių (pavyzdžiui, dujinių variklių šiluminis efektyvumas našiausiame taške 40%, dyzelinių – 43%), degalų ekonomija geresnė nei bet kada anksčiau, CO2 ir kitų išmetamųjų medžiagų emisija sumažėjo drastiškai (beveik 15–20 % ir gerokai viršija visus minimalius „Euro 6“ varikliams keliamus reikalavimus), o triukšmo parametrai 50 % mažesni nei dyzelinių transporto priemonių ir atitinka “PIEK Light certificate” reikalavimus, savo pranešime spaudai konstatuoja „Scania Lietuva“ Rinkodaros ir komunikacijos vadovė Jolita Bareikienė.
„Scania“ gamyba vyksta Europoje, Lotynų Amerikoje ir Azijoje bei regioniniuose gamybos centruose Afrikoje, Azijoje ir Eurazijoje. „Scania“ yra „Volkswagen Truck & Bus“ dalis. 1891 metais įkurta bendrovė šiandien veikia daugiau nei 100 šalių ir turi 46 000 darbuotojų.
Busturo informacija