Eilinis keleivių vežimo paslaugų viešųjų pirkimų konkurso fiasko Švenčionyse

19 gegužės 05:23 2017 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Švenčionių rajono savivaldybė jau antrąjį kartą užlipo ant to paties grėblio. Tiek bendrovės „Svirka“, tiek ūkio subjektų grupės UAB „Transporto centras“ bei UAB „Init“ pateikti pasiūlymai atmesti dėl pasiūlytos per didelės kainos.

 

„Gaila, kad Švenčionių rajono savivaldybė konkurso sąlygas pateikė kaip Vilniaus miestui, visai neįvertinusi, kad neturi pinigų paslaugai. Nors abiejų tiekėjų pasiūlytų kainų skirtumas sudarė net tris milijonus eurų, vis tiek abi kainos Viešųjų pirkimų tarnybai pasirodė per didelės“, – sako UAB „Svirka“ vadovas Vytautas Bulka.

Pasak jo, savivaldybės reikalavimai buvo nerealūs. „Sunku pasakyti, ką mąstė specialistai, surašę tokias konkurso sąlygas. Euro 5 standartų reikalavimus atitinkantys autobusai turėtų būti ne senesni nei pagaminti 2010-aisiais. Antrinėje rinkoje tokių praktiškai nėra, jie kainuoja brangiai. Šį reikalavimą vertinčiau kaip visai neatitinkantį realijų“.

V. Bulkos teigimu, pusė maršrutų, kuriais važiuoja autobusai, driekiasi žvyrkeliais. Jais vežti pakaktų ir prastesnės kokybės transporto priemonių.

Kaip nereikalingą reikalavimą „Svirka“ vadovas vertina ir tai, kad 50 proc. autobusų turėtų būti standartinio dvylikos metrų ilgio. „Siūlyčiau rajono savivaldybės atstovams atsimerkti ir grįžti į realybę. Žmonių Lietuvoje nuolat mažėja, autobusuose vis mažiau keleivių. Rajonuose dirbantiems vežėjams reikia mikroautobusų ar vidutinės klasės autobusų“, – sako V. Bulka.

Pasak jo, keleivių vežėjų verslui koją kiša ir geltonųjų autobusiukų programa. Net 40 proc. vaikų rajone veža šios transporto priemonės. „Šių autobusų komplektacija – minimali. Be to, per metus mokykliniai autobusai nuvažiuoja vos 30-40 tūkst. kilometrų. Tai – nusikaltimas verslo logikai, valstybės lėšų švaistymas“, – mano V. Bulka.

Neigiamai įmonės vadovas pasisako ir apie kitus pastaruoju metu Lietuvoje skelbiamus viešųjų pirkimų konkursus. „Latvių atėjimas į Lietuvos keleivių vežimo rinką reiškia būsimą chaosą versle. Savivaldybės, kurios šiuo metu vis dar skolingos keleivių vežėjams dešimtis milijonų eurų, privatiems vežėjams sumokėti kompensacijas ir dotacijas privalės laiku. Antraip jie tiesiog neveš keleivių. Dabartinės vežėjų įmonės gaus tiek išmokų, kiek liks. Todėl jų būklė dar labiau pasunkės, jie praras galimybę dalyvauti konkursuose ateityje“, – teigia „Svirka“ vadovas.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka