Neseniai buvo skelbta, kad Maskvos vežėjai rengiasi visai atsisakyti troleibusų, dyzelinių autobusų ir pereiti prie elektrinių autobusų. Šiuo metu Rusijos sostinėje jau turėtų važinėti 200 elektrinių autobusų. Tačiau, kaip rašo cs-dopravak.cz, Maskvos gatvėje jų kol kas mažiau nei dvi dešimtys.
Jau pirmąjį išbandomą autobusą, kuriuo važiavo ir miesto meras Sergejus Sobianinas, rugsėjo viduryje ištiko fiasko. Ir dabar nėra dienos, kad kuris nors iš autobusų važinėtų visą dieną. Optimistai tikėjosi, jog per keletą savaičių situacija pasikeis, tačiau taip nenutiko.
Maskvos vežėjai įsigijo LIAZ ir KAMAZ autobusų, tačiau ir vieni, ir kiti turi rimtų problemų. Baterijos išsikrauna per greitai, transporto priemonėms trūksta galios. Įkrovimo procesas galinėse stotelėse trunka pernelyg ilgai, išeitis galėtų būti dar vienos įkrovimo stotelės įrengimas maršruto viduryje, tačiau tokiu atveju elektrinio autobuso eksploatavimas dar labiau pabrangtų, vežėjų išlaidos gerokai padidėtų. Miesto valdžia bando nuslėpti nesklandumus su elektriniais autobusais, pavyzdžiui, sugedusią transporto priemonę draudžiama vilkti viešai.
Rusijos socialiniai tinklai užtvindyti nepatenkintų keleivių pranešimais. Elektriniai autobusai tapo keleivių ironijos taikiniu. Keleiviai pastebi, jog baterijų įkrovimo procesas galinėse stotelėse trunka ilgiau, dėl to nukenčia maršrutų reguliarumas.
Maskvos valdžia savo ruožtu nuolat cenzūruoja žiniasklaidą, kad neprasprūstų tikroji situacija su elektrinių autobusų eksploatavimu. Jau nebežadama, kad elektriniai autobusai pakeis visus dyzelinius. Maskvos vežėjai paskelbė apie ketinimus įsigyti 181 suspaustomis gamtinėmis dujomis varomą autobusą. Kol kas sunku būtų teigti – ar panašios problemos ištiktų visus gana šalto klimato Maskvoje eksploatuojamus autobusus, ar čia – vietos gamintojų klaidos ir trūkumai.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka