Kompanija „New Energy Finance“ (BNEF) pateikė studiją, kur nagrinėjo elektrinių autobusų konkurencingumą su tradiciniais, naudojančiais dyzeliną.
Pranešime teigiama: „Didėjanti aplinkos tarša turi įtakos gyventojų sveikatai. Vidaus degimo variklio vamzdis – vienas iš didžiausių kenksmingų teršalų šaltinių. Dyzelinės transporto priemonės užteršia aplinką azoto oksidais ir kietosiomis dalelėmis. Dyzeliniai autobusai vis dar sudaro didžiąją dalį visų pasaulio autobusų. ”
„Bloomberg” ataskaitoje teigiama: „Kadangi pasaulio miestai toliau auga, ekonomiškai efektyvios transporto galimybės tampa vis svarbesnės. Elektrinės transporto priemonės, tarp jų ir elektriniai autobusai, yra vienas iš perspektyviausių būdų sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir pagerinti miestų kokybę. ”
Teigiama, jog elektrinių autobusų eksploatavimo išlaidos mažesnės, be to, jų nuvažiuotas atstumas vieną kartą įkrautomis baterijomis vis didėja. Galima pasirinkti ir skirtingą elektros įrangą, įvairius baterijų įkrovimo būdus.
Tačiau kol kas įveiktos ne visos kliūtis. Ataskaitoje teigiama, kad vis dar esama iššūkių, su kuriais susiduria elektrinius autobusus eksploatuojantys vežėjai. Jie vis dar yra gerokai brangesnis, neaiškus ir baterijų tarnavimo laikas.
Tikimasi, kad iki 2030-ųjų baterijos kainos sumažės 26 proc. ir sudarys vos 8 proc. autobuso kainos. Be to, kaina turėtų mažėti ir dėl didėsiančios elektrinių autobusų paklausos. Tikimasi, kad iki 2020-ųjų vidurio elektrinių autobusų pardavimai susilygins su dyzelinių.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka