Dar visai neseniai 64 naujus hibridinius autobusus įsigijusi UAB „Kauno autobusai“ sustoti neketina. Transporto priemonių atnaujinimas tęsiasi, o didžiausias dėmesys – elektriniam transportui. Iki gegužės 9 dienos kauniečiai bei miesto svečiai galės išbandyti naujos kartos elektrinį autobusą, kuris keleivius veš 34-uoju maršrutu.
Šiomis dienomis Kauno gatvėmis rieda bandomasis „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis autobusas. Tik elektra varomas ir 250 kW galios variklį turintis autobusas – pusmetriu ilgesnis už standartinius 12 metrų ilgio autobusus Kaune. Keleivių patogumui – ergonomiškas salono išplanavimas su 38 sėdimomis vietomis, 32 vietomis stovintiems keleiviams, USB įkrovimo jungtimis bei keleivių įlipimui/išlipimui skirtomis trejomis durimis. Autobusas pritaikytas ir keleiviams su negalia.
Autobuso salone – vaizdo kameros, o vairuotojo zonoje įrengtas alkoblokas, kuris neleidžia užvesti transporto priemonės variklio, jei vairuotojas yra neblaivus. Taip pat įrengta pėsčiųjų apsauga, aklosios zonos aptikimo sistema, įspėjimo apie susidūrimą sistema ir kitos vairavimo saugumui svarbios priemonės. Transporto priemonės elektros įranga integruota ant stogo, todėl ne tik sutaupoma vietos keleiviams salone, bet ir patogiau atlikti techninę priežiūrą.
Tai ne pirmasis elektrinio autobuso testavimas Kaune. Dar 2013 m. žengti pirmieji žingsniai elektrinio viešojo transporto srityje – Kaune pristatytas Lietuvoje pagamintas ekologiškas autobusas „L-Bus City Smile 10E“. 2017 m. į Kauną atvežtas Lenkijoje pagamintas elektrinis autobusas „Solaris Urbino Electric 12“. Tais pačiais metais išbandytas ir Turkijos gamintojo „Karsan Jest“ elektrinis autobusas.
2020 m. Kauno gatvėmis riedėjo kiniškas elektrinis autobusas „Yutong U12“, o dar po metų išbandytas Vokietijos gamintojo „MAN Lion‘s City Electric“ elektrinis autobusas.
Anot UAB „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio, tokio autobuso bandymai – netolimos ateities realybė.
„Siekiame, kad Kauno viešasis transportas būtų ne tik naujas, modernus, bet ir prisidėtų prie svarbiausių miesto tikslų – taršos mažinimo. Šiuo metu, trečdalį transporto parko sudaro elektra varomi troleibusai, o daugiau kaip pusė autobusų – hibridiniai. Visgi, elektriniai autobusai – sekantis žingsnis, kuriam turime pasiruošti.
Norime išbandyti tai, ką gali pasiūlyti rinka šiuo metu, įvertinti pajėgumus, efektyvumą ir tinkamumą mūsų miestui bei keleiviams. Tam pasirinktas vienas sudėtingiausių maršrutų, pervežantis daugiau kaip 130 000 keleivių per mėnesį“ ,– kalbėjo M. Grigelis
90 metų keleivius vežanti įmonė gali pasigirti didžiausiais pirkiniais per penkerius metus, kurie kardinaliai pakeitė transporto priemonių sudėtį ir amžių. 2019 – aisiais į Kauną atvyko pirmieji iš įsigytų 85 „Solaris Trollino 12“ troleibusų, kurie pakeitė ne vieną dešimtmetį skaičiavusius senuosius Škoda troleibusus. Tais pačiais metais nupirkta ir 30 mažos talpos autobusų. Dar 2021 m. UAB „Kauno autobusai“ įsigijo 100 naujų hibridinių „MAN Lion‘s City“ autobusų, o 2023 m. – pasipildė dar 64 hibridais. Šiuo metu vidutinis transporto priemonių amžius siekia vos šešerius metus.
„Kauno autobusai” informacija
Gamintojų nuotrauka