ETF ataskaita atskleidžia, kad profesionalių vairuotojų nuovargio pašalinimas yra labai svarbus kelių eismo saugumui

03 rugpjūčio 04:08 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Profesionalių vairuotojų nuovargis yra norma Europos keliuose ir yra tiesiogiai susijęs su žinomai prastomis jų darbo sąlygomis, remiantis nauju Europos transporto darbuotojų federacijos tyrimu, kuris yra pirmasis per 15 metų ES apimantis tyrimas dėl vairuotojų nuovargio keleivių ir keleivių. krovininis kelių transportas.

Kiekvienas nori, kad siuntiniai būtų pristatyti laiku, jų prekybos centras būtų pakankamai aprūpintas, o kelionės tikslas būtų patogus ir saugus. Tačiau ką mes žinome apie vairuotojus, dėl kurių visa tai vyksta?

2861 krovininio ir keleivinio kelių transporto sunkvežimių, autobusų ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojas suteikė ETF tiesioginę įžvalgą apie jų atšiaurią tikrovę:

  • 60 % sunkvežimių vairuotojų ir 66 % miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų teigė, kad jiems tenka reguliariai vairuoti pavargusiems
  • 772 vairuotojai teigė, kad dėl vairuotojo nuovargio vos nepadaužo ir sukėlė didelę eismo įvykį
  • Beveik 1/3 sunkvežimių vairuotojų ir 1/4 autobusų vairuotojų pranešė, kad vairuodami užmigo prie vairo
  • 57 % miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų vairuotojų ir 52 % sunkvežimių vairuotojų teigė norintys sustoti ir pailsėti, kai jaučiasi pavargę, bet negali.

Nuovargis niekada nėra vairuotojo kaltė: prastos darbo sąlygos sukelia nuovargį:

Ilgos valandos už mažus atlyginimus, nenuspėjamas darbo laikas, praktiškai jokių pertraukų, prastos miego ir poilsio sąlygos, netinkamai įrengtos transporto priemonės, o visa tai slalomu slalomu važinėjant keleivių pilniems autobusams ir iki kraštų pripildytų krovinių per intensyvų eismą.

Visa tai didina vairuotojų nuovargį, kelia pavojų vairuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumui, didina nelaimingų atsitikimų ES keliuose riziką.

Nors gerai žinomas faktas, kad vairuotojų nuovargis kelia didelį pavojų visų eismo dalyvių eismo saugumui, darbdavių ir Europos politikos bei teisės aktų lygmeniu priemonių šiai profesionalių vairuotojų problemai spręsti nepakanka.

Vairuotojų nuovargio panaikinimas kas minutę tampa dar aktualesnis, ypač kai ES pradeda savo kelių eismo saugumo politikos programą 2021–2030 m. – Kiti žingsniai link nulinės vizijos.

Atsižvelgdamas į neveiklumą, ETF kelia vairuotojų nuovargio, jo poveikio kelių eismo saugumui ir veiksmingo judumo paketo vykdymo problemą bei ragina politikos formuotojus ir darbdavius ​​imtis veiksmų:

  • garantuoti teisingą atlyginimą – dabartiniai itin maži atlyginimai verčia vairuotojus dirbti ilgesnes valandas, kad galėtų oriai pragyventi
  • užtikrinti, kad vairuotojams būtų atlyginama už visas su darbu susijusias užduotis, o tai ne visada
  • nutraukti planus lankstinti vairavimo ir poilsio laiko taisykles krovinių ir keleivių vežime
  • Vairuotojų nuovargio pašalinimas yra ES kelių eismo saugumo strategijų pagrindas
  • užtikrinti, kad būtų tinkamai laikomasi profesionalių vairuotojų darbo užmokesčio, darbo laiko ir poilsio sąlygų
  • užtikrinti, kad taisyklės būtų leidžiamos nukrypti nuo taisyklių, o ne visam laikui pratęsti vairuotojų darbo valandas, neleisti jiems patekti į namus ir pabloginti poilsio sąlygas.

ETF taip pat rekomenduoja daugybę kitų priemonių, kurios padidintų vairuotojų gerovę ir bendrą kelių eismo saugumą.

Europa neturi laiko prarasti. Atsižvelgiant į tai, kad kelių eismo įvykiai, kuriuose dalyvauja sunkiasvorės transporto priemonės, dažniausiai būna rimtesni nei kiti susidūrimai, dėl didžiulio transporto priemonių dydžio ir masės, tolesnis delsimas sukels veržliaraktį ir trukdys pasiekti „Nulinę viziją“ ir sukels mirtinus padarinius. dėl eismo saugumo.

Ištekliai 

Apie ETF

Europos transporto darbuotojų federacija (ETF) yra visos Europos profesinių sąjungų organizacija, vienijanti daugiau nei 200 transporto sąjungų iš Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ir Vidurio bei Rytų Europos, atstovaujanti daugiau nei 5 milijonams transporto darbuotojų 40 Europos šalių. Manome, kad transporto darbuotojai nusipelno orumo ir sąžiningų darbo sąlygų. Mūsų darbą lemia mūsų sąžiningo transporto vizija : kokybiškos darbo vietos transporto darbuotojams ir saugios, patikimos ir prieinamos paslaugos vartotojams.