Europos autobusų rinkoje – įdomūs pokyčiai

12 rugpjūčio 04:11 2022 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai Patirtis

Nuo 2022 m. sausio iki birželio mėn. nulinės emisijos transporto priemonių (elektrinių bei vandenilinių) dalis Europos miesto autobusų rinkoje sudarė 30 proc., tai yra daugiau nei tuo pačiu 2021 m. laikotarpiu, kai jų būta 22,8 proc.

2022-ųjų pirmąjį pusmetį Europoje buvo įregistruoti 1768 elektriniai autobusai, o per visus 2021-uosius – daugiau nei 3 000 elektrinių autobusų, iš jų 1 393 – per pirmąjį pusmetį.

„Chatrou CME Solutions“ duomenimis, 64,5 % visų miesto autobusų 26 šalyse dabar yra ekologiški (59,4 % visų 2021 m. ir 52,5 % visų 2020 m.). Hibridinių autobusų dalis mažėjo nuo 24% iki 14%, „dėl perėjimo prie elektrinių autobusų (Vokietija) arba dujinių autobusų (Ispanija ir Italija)“, – pažymi konsultacinė įmonė.

Jungtinė Karalystė pirmauja tarp šalių, kuriose registruota daugiausia elektrinių autobusų – 350. Po jos seka Vokietija su 246, o Prancūzijoje registruota 236. Apskritai miesto autobusų rinka Europoje sumažėjo 6% iki 6 019 per pirmąjį 2022 metų pusmetį registruotų autobusų (2021 m. pirmąjį pusmetį – 6 401).

Olandų gamintojas 2022 metų pirmąjį pusmetį pardavė 242 autobusus. Po jo seka BYD-ADL su 221, o trečioje vietoje – „Yutong“, pristačiusi 217 elektrinių autobusų. Toliau –  „Mercedes-Benz“ su „eCitaro“ modeliu, „Iveco Bus“ ir „MAN“. 2021-aisiais (taip pat ir 2020-aisiais) Europos elektrinių autobusų rinkoje pirmavęs „Solaris“ šiemet liko septintas. Vis dėlto lenkų gamintojai pirmauja pagal registracijų skaičių nuo 2012 m. iki 2022 m. birželio su 1 225 parduotais elektriniais autobusais, o antroje vietoje yra VDL su 1211.

Šie skaičiai pagrįsti „Chatrou CME Solutions“ duomenimis, surinktais iš: ES 27 + JK + Islandija + Norvegija + Šveicarija (Serbijos, Vengrijos ir Bulgarijos pirmojo pusmečio statistikos dar nėra).

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka