Europos Sąjungoje daugiau registruota elektrinių ir dyzelinių autobusų

12 rugpjūčio 03:57 2024 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai Naujienos

Remiantis ACEA duomenimis, per pirmąjį 2024 m. pusmetį nulinės emisijos autobusų įregistruota 45 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Jų rinkos dalis padidėjo nuo 13,7 % iki 15,5 %.

Žvelgiant į 2023 m., elektrinių autobusų registracija Europos Sąjungoje, kaip rašoma ACEA pranešime, išaugo 39,1 % iki 5 166 autobusų, jie dabar užima 15,9 % rinkos dalį. Dyzelinių autobusų dalis sumažėjo nuo 67% 2022 metais iki 62% pernai. 2022 m. elektroninių autobusų registracija sudarė 12,7 % visos ES autobusų rinkos.

Vokietijoje nulinės emisijos autobusų registruota 25,2%, o Ispanijoje – 21,6% daugiau. Didžiausia elektrinių autobusų rinka – Prancūzija – pagal pardavimus smuko 16,4%. Šiuo metu pagal registruojamų elektrinių autobusų kiekį pirmauja Jungtinė Karalystė, kur elektriniai autobusai (ACEA juos vadina elektra įkraunamais autobusais) užėmė 22 % rinkos dalį.

Hibridinių elektrinių autobusų pardavimas sumažėjo 7,5%, jie dabar sudaro 9,3% rinkos. Įdomu tai, kad dyzelinių autobusų registracija išaugo 35,3%, o jų rinkos dalis padidėjo nuo 65,1% iki 68,5%. Tiek nulinės emisijos, tiek dyzelinių autobusų registracijų daugėjimas paaiškinamas sumažėjusiais hibridinių ir kitų (pvz., SGD) autobusų pardavimais.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka