Geltonieji autobusiukai: kokia veikla – neteisėta

04 rugsėjo 04:06 2013 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Rugpjūčio 26-ąją asociacijoje „Linava” surengta apvalaus stalo diskusija, skirta mokinių pavėžėjimo iki mokyklų klausimams aptarti. Į ją atvyko Švietimo ir mokslo ministerijos, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos, asociacijos „Linava“, savivaldybių bei keleivinio transporto įmonių atstovai.

Diskusijoje nedalyvavo Susisiekimo ministerijos atstovai, atsakingi už atitinkamų teisės aktų rengimą, todėl į vežėjams kilusius klausimus dėl geltonųjų autobusiukų naudojimo reglamentavimo taip ir liko neatsakyta.

Susitikime nedalyvavęs Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas JAKUBAUSKAS maloniai sutiko atsakyti į vežėjams bei savivaldybių atstovams kilusius ir eBus.lt parengtus klausimus.

– Ne visos savivaldybės bei mokyklos supranta, kokiais atvejais galima naudoti geltonuosius mokyklinius autobusiukus. Kai kurios savivaldybės turi patvirtinusios net nuomos įkainius – tai reiškia, kad autobusiukai naudojami komerciniais tikslais. Ar tai – teisėta?

– Keleivius vežti autobusais už atlygį gali tik vežėjai, turintys nustatyta tvarka išduotą licenciją.

– Ar tai reiškia, kad tokiu atveju mokykliniai autobusiukai privalo turėti licencijas keleiviams vežti, tachografo kortelę, vairuotojai – 95 kodą?

– Jei vykdoma komercinė veikla, tiek licencija, tiek tachografai yra privalomi. Tas pats pasakytina ir apie 95 kodą.

– Šiuo atveju vairuotojai taip pat privalo laikytis darbo ir poilsio režimo?

– Jeigu kalbėsime apie komercinę vežimo veiklą, vairuotojai privalo laikytis darbo ir poilsio režimo naudodami tachografus.

– Kai kurių savivaldybių darbuotojai ir net Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai supranta, kad transporto lengvatų įstatymas taikytinas ir geltoniesiems autobusiukams. Ar tai tiesa?

– Važiavimo keleiviniu transportu lengvatos, numatytos Transporto lengvatų įstatyme, teikiamos tik važiuojantiems reguliaraus susisiekimo autobusais.

– Ar vairuotojų sveikata turėtų būti tikrinama prieš išvažiuojant į maršrutus? Kokiu būdu tai turėtų būti daroma?

– Darbdavys arba darbdavio atstovas privalo organizuoti savo darbuotojų, vairuojančių juridinio asmens transporto priemones, neblaivumo (girtumo) kontrolę.

– Geltonųjų autobusiukų vairuotojai privalo turėti kelionės lapus?

– Susisiekimo ministerija kelionės lapų naudojimo nereglamentuoja.

– Kas turėtų kontroliuoti geltonųjų autobusiukų naudojimą?

– Valstybinę kelių transporto kontrolę turi teisę atlikti Valstybinė kelių transporto inspekcija, savivaldybių institucijų arba jų įgaliotų įstaigų kontrolės tarnybos, kitos valstybės institucijos, kurioms įstatymu suteikta kontrolės teisė.

– Ar geltonaisiais autobusiukais važiuojantys vaikai yra apdrausti?

– Lietuvos Respublikoje važinėti leidžiama tik transporto priemonėms, kurių savininkai (valdytojai) yra apsidraudę transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.