Geriausi Lietuvos autobusai vėl pasipuošė žvaigždutėmis

gegužės 22 04:10 2015 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

kautra-klasif11Autobusų klasifikavimo komisija, , sudaryta iš Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Valstybinio turizmo departamento, Lietuvos turizmo asociacijos bei asociacijos „Linava“ atstovų, šiemet jau baigė savo darbą. Žvaigždutėmis įvertinti 49 turistiniai autobusai.

 

 

Lietuva prie Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) sumanytos autobusų klasifikavimo sistemos prisijungė 1999-aisiais. Tačiau tiek Europoje, tiek Lietuvoje ši sistema pernelyg neišpopuliarėjo. Vežėjai, negaudami didesnės materialinės naudos iš to, kad kasmet „papuošia” savo autobusus žvaigždutėmis, sistemą palaiko daugiau iš idėjos.

Autoritetingos komisijos nariai klasifikuoti pateikiamų autobusų kokybę vertina kasmet. Šiemet žvaigždutėmis įvertinti Kauno bendrovių „Kautra“ ir „Likesa“, Šiaulių „Busturas“, Mažeikių, Klaipėdos ir Tauragės autobusai.

Visi 24 bendrovės „Kautra“ pateikti autobusai įvertinti aukščiausia – keturių žvaigždučių – kategorija. Įmonė nuolat atnaujina savo transporto priemonių parką, ir šiais metais jau įsigijo du visai naujus turistinius „Temsa HD“.

„Busturas“ šiais metais pateikė klasifikuoti šešis geriausius autobusus. Du iš jų įvertinti keturių, keturi – trijų žvaigždučių kategorija.

Vienam Mažeikių autobusų parko autobusui suteikta keturių, dviem – trijų žvaigždučių kategorija. Tauragės autobusų parko „Neoplan“ įvertintas trimis žvaigždutėmis.

Bendrovė „Likesa“ pateikė komisijai keturis autobusus. Du iš jų įvertinti dviejų, du – trijų žvaigždučių kategorija.

Klaipėdos autobusų parkas pristatė klasifikavimo komisijai vienuolika transporto priemonių. Penkios iš jų įvertintos keturių, šešios – trijų žvaigždučių kategorija.

Pasak asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, autobusus klasifikuoja vis tos pačios keleivinio transporto įmonės. „Džiugu, kad yra vežėjų, linkusių palaikyti puikią autobusų klasifikavimo idėją. Jei būtų klasifikuoti visi šalyje važinėjantys autobusai, būtų patogu tiek turistinėms kompanijoms, tiek vežėjams, tiek keleiviams. Nereikėtų aiškintis, kokio komforto tikimasi iš užsakomos transporto priemonės – tereikėtų nurodyti žvaigždučių kiekį“, – sako J. Stolovickis.

Deja, didžioji dalis keleivinio transporto įmonių bei autobusus turistinėms kelionėms nuomojančių kompanijų jungtis prie autobusų klasifikavimo sistemos vis dar neskuba.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.