Hanoverio IAA parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir pirmąjį lietuvišką autobusą. Pasak jį sukūrusios ir pristačiusios įmonės „ALTAS komercinis transportas“ generalinio direktoriaus Edvardo Radzevičiaus, tiek ši, tiek kitos Lietuvos gamintojų pristatytos transporto priemonės sulaukė didžiulio parodos lankytojų susidomėjimo.
„ALTAS Viator“ – vidutinės klasės, 8,44 m ilgio, jame telpa 30 keleivių. Pasak gamintojų, visi inžineriniai sprendimai bei dizainas sukurti Lietuvoje, detalės ir komponentai – geriausių pasaulyje automobilių pramonės tiekėjų. Kėbulas pagamintas iš specialaus suomiško nerūdijančio plieno, išorės ir vidaus dekoravimui panaudotos šiuolaikiškos, lengvos kompozitinės medžiagos. Autobusas pagamintas ant IVECO 70C18 važiuoklės, variklis – dyzelinis, 3 l, pavarų dėžė – automatinė.
Kol kas „ALTAS Viator“ – pirmoji kregždė, o serijinę autobusų gamybą „ALTAS komercinis transportas“ žada pradėti kitų metų pirmąjį ketvirtį. Jau 2020-aisiais žadama per metus pagaminti apie 200 modernių transporto priemonių.
„Daugiau kaip 15 metų perdarinėjome keleivinius autobusus iš krovininių. Turime sukaupę didžiulę patirtį. Pastebėjome, kad klientams tiek mūsų šalyje, tiek užsienyje labai trūksta vidutinės klasės autobusų. Tikimės, kad mūsų sukurtas autobusus taps populiarus tiek Lietuvoje, tiek ir Europoje“, – sako E. Radzevičius.
Parodoje pristatyta turistinė „ALTAS Viator“ versija, tačiau kitais metais planuojama pradėti gaminti ir žemagrindžius šio tipo autobusus.
Be „ALTAS Viator“, Lietuvos gamintojai pristatė dar tris iš krovininių į keleivinius perdarytus autobusus. Trys buvo pristatyti vienoje iš parodų salių, vieną, žemagrindį miesto autobusą, buvo galima apžiūrėti lauke. Du iš trijų gaminių pritaikyti ir žmonėms su judėjimo negalia.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotraukos