Hibridinis „Volvo“ jau vežioja vilniečius

spalio 06 03:58 2010 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Pabuvojęs Kaune, Šiauliuose ir Panevėžyje, „Volvo 7700 Hybrid“ pagaliau atvyko ir į sostinę. Nuo spalio 5-osios iki 11-osios jis vežios Vilniaus miesto gyventojus 10-uoju ir 26-uoju maršrutais.

Kol kas – naujovė

Kaip teigė „Volvo Bus Corporation“ atstovas Baltijos šalyse Janis Rorbaks, hibridiniai „Volvo“, pradėti gaminti šių metų gegužę, sparčiai populiarėja. Jau gauta 130 užsakymų iš įvairių Europos šalių miestų. Daugiausia ekologiškų transporto priemonių tradiciškai įsigyja skandinavai, tačiau pastaruoju metu jų nemažai nuperkama ir kituose Europos kraštuose.

Originalūs sprendimai

„Volvo 7700 Hybrid“ niekuo nenusileidžia savo dyzeliniams „broliams“: jis toks pat komfortiškas, patogus vairuotojams bei keleiviams, saugus. Pagrindinis skirtumas – dvi hibridinio autobuso „širdys“ – 5 l 210 AG (150 kW) dyzelinis ir 110 kW elektrinis varikliai. Jie gali dirbti tiek kartu, tiek ir atskirai.

„Elektros motoras sumontuotas tarp dyzelinio variklio ir pavarų dėžės. Užvedus dyzelinį variklį, jis dirba keletą minučių, kol pasikrauna ličio-jonų baterijos. Tuomet dyzelinis variklis užgęsta ir visos autobuso sistemos dirba nuo akumuliatorių (tiek įprastų, tiek ličio-jonų) energijos“, – apie autobuso veikimo principą pasakoja J. Rorbaks.

Autobusą stabdant susidaranti energija naudojama ličio jonų akumuliatorių baterijoms, varančioms elektros variklį autobusui pradedant važiuoti, įkrauti. Autobusui sustojus, dyzelinis variklis automatiškai išjungiamas, ir autobusas pradeda važiuoti varomas tik elektros variklio. Dyzelinis variklis įsijungia, autobusui pasiekus 15-20 km/val. greitį. Oro kompresorius, oro kondicionierius ir vairo stiprintuvas veikia naudodami stabdymo metu susidarančią elektros energiją ir neapkrauna dyzelinio variklio.

Taupesnis bei ekologiškesnis

Gamintojų teigimu, hibridinis autobusas sunaudoja maždaug 35 proc. mažiau degalų nei dyzelinis analogas, be to, išmeta į aplinką 35 proc. mažiau anglies dvideginio bei nuo 40 iki 50 proc. mažiau azoto oksidų ir kietųjų dalelių.

Vidaus degimo varikliai į orą išmeta daugiausia teršalų transporto priemonei pradedant judėti ar esant dideliam apkrovimui važiuojant įkalne. Šiame autobuse mažesnė oro tarša pasiekiama todėl, kad šiais atvejais autobusas varomas vien elektros varikliu ar su jo pagalba, o sustojus dyzelinis variklis išjungiamas.

Autobuso ekonomiškumą netruko pastebėti ir didžiųjų šalies miestų, kuriuose jis buvo bandomas, vežėjai: Kaune jis šimtui kilometrų sunaudojo 26,9 l, Šiauliuose – 26,3 l, Panevėžyje – 26,5 l dyzelino. Tačiau derėtų nepamiršti, jog hibridinės transporto priemonės yra kur kas brangesnės už mums įprastas dyzelines.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.