Kasmetinė „Setra“ autobusų gamintojų rengiama pavažinėtų autobusų mugė tradiciškai vyko sausio 4-6 dienomis. Į Vokietijoje, Naujajame Ulme įsikūrusią gamyklą lietuviai vyko drauge su latviais.
„Šįkart renginiu susidomėjo nemaža grupė keleivių vežėjų – iš viso trylika žmonių. Malonu, kad išvyka susidomėjo keletas mugėje dar nebuvusių nedidelių šalies autobusų parkų: pirmąkart vyko Telšių, Jonavos, Druskininkų autobusų parkų, V. Jasinskio įmonės atstovai. Važiavo ir „senbuviai“ – Plungės, Kuršėnų autobusų parkų, „Busturo“ ir „Vilnedos“ vadovai“, – pasakoja „Setra“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Nautega“ direktorius Audrius Kvederas.
Lietuviai drauge su latviais, kurių buvo penkiolika, važiavo 2003-iaisiais pagamintu latvių kompanijos CATA autobusu „Setra S 417 HDH“, kuris taip pat buvo pasiūlytas IGOM stende. „Šį autobusą CATA norėjo parduoti dėl dviejų priežasčių: jis buvo naudojamas vietiniams maršrutams, pavyzdžiui, Cesis-Ryga, todėl pernelyg prabangus ir pernelyg didelis. Mugėje šiuo autobusu domėjosi italai ir dar keletas kompanijų, tačiau išsyk rankomis nesukirto“, – pasakoja A. Kvederas.
IGOM pristatytais autobusais lietuvaičiai ne tik gėrėjosi; keleivių vežėjai jei ne dabar, tai artimiausiu metu ketina jų įsigyti. „Dar kartą įsitikinome, kad „Setra” Lietuvos vežėjus domina vis labiau. Šių itin kokybiškų vokiškų autobusų turi ar artimiausiu metu ketina įsigyti beveik visi mugėje besilankę vežėjai. Deja, kol kas perkamos dažniausiai pavažinėtos setros, įvairiais būdais parsigabenamos iš skirtingų šalių. Džiugina tai, kad vienas kitas keleivių vežėjas jau kalba apie naujų autobusų pirkimą, nors ir be konkrečių planuojamų datų”, – sako A. Kvederas.
Pasak jo, mugės mastai nuo prieškrizinių laikų išliko sumažėję, bet stabilūs, jei lyginantume su keleriais praėjusiais metais. Iš viso buvo siūloma 217 autobusų, vienareikšmiškai dominavo setros. Mugės metu iš viso buvo nupirkta 37 naudotos ir 12 naujų setrų. „Kaip visada, geros techninės būklės ir patrauklios kainos autobusai buvo išgraibstyti per pirmąsias renginio valandas. Štai drauge vykęs V. Jasinskio įmonės savininkas Valerijan‘as Jasinskis tarp mugės eksponatų nusižiūrėjo akivaizdžiai geros būklės 2003-aisiais pagamintą „Setra S 415HD“, kurios kaina eurais jau nesiekė triženklio skaičiaus ribos. Tačiau jau vienuoliktą valandą ant jos stiklo atsirado užrašas „Verkauft“ – parduota. Taigi šio puikaus autobuso garažas, deja, bus ne Lietuvoje“, – pasakoja A. Kvederas.
Tas pats nutiko ir su bendrovės „Vilneda“ pasirinktu ir nuodugniai apžiūrėtu dviaukščiu „Setra S 328 DT“. „Autobuso amžiaus, techninės būklės ir kainos santykis buvo puikus. Tačiau kol su kolegomis svarstėme – verta pirkti šį autobusą ar paieškoti naujesnio, „Setra“ greitai surado kitą šeimininką“, – pasakoja bendrovės „Vilneda“ komercijos direktorius Tautvydas Žilinskas. Pasak jo, šiemet mugėje būta itin patrauklių autobusų pasiūlymų – buvo galima įsigyti palyginti nebrangių apynaujų transporto priemonių.
Deja, pražiopsoję geriausius variantus, lietuvaičiai IGOM šįkart nenupirko nė vieno autobuso. Latvių keleivių vežimo bendrovė CATA įsigijo apynaijį „Setra S 415 GT-HD“.
Praėjusių metų „Setra“ Baltijos šalių atstovybės rezultatai kuklesni nei 2010-iųjų, tačiau jos vadovui Mariu Gailiui pavyko parduoti šešias naujas setras Latvijoje ir Estijoje. Baltijos šalių vežėjai įsigijo ir 31 naudotą „Setra“ autobusą“.
Lina Jakubauskienė
Remigijaus Jūro nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.