Į šiųmetę „Busworld Europe“ parodą Ispanų gamintojai „Irizar“ pristatė keturias naujausios kartos transporto priemones: „Irizar i8“, „Irizar i6S Efficient“, „Irizar ie“, eletrinį tramvajų ant ratų, ir naują vandeniliu varomą „Irizar i6S Efficient“.
Visose transporto priemonėse įdiegta daug reikšmingų naujovių. Patobulintas turistinių autobusų dizainas, kėbului bei važiuoklei gaminti naudotos lengvesnės medžiagos, tobulintos aerodinaminės savybės. Pasak gamintojų, dėl įdiegtų naujovių aerodinamika pagerėjo 30 proc., tai reiškia mažesnes degalų sąnaudas, mažesnį išmetamų teršalų kiekį bei didesnį pelną vežėjams.
Patobulinta ir vairuotojo darbo vieta, sumontuoti nauji prietaiso skydeliai, įdiegtos naujausios saugos bei kibernetinio saugumo sistemos. Pasak gamintojų, daugiausia dėmesio jie skiria ekologijai. Parodoje pristatytas pirmasis vandeniliu varomas turistinis autobusas, kurį „Irizar“ sukūrė, bendradarbiaudama su įvairiomis įmonėmis technologijų centrais. Šiuo metu transporto priemonė testuojama, atliekami jos bandymai. Vienu įkrovimu autobusas gali nuvažiuoti nuo 800 iki 1000 kilometrų. Minimalus įkrovimo laikas – apie 20 minučių.
Kurį laiką autobusas gali važiuoti naudodamas vien tik elektrą. Gamintojų teigimu, ateityje vandeniliu varomoms transporto priemonėms ketinama skirti daugiau dėmesio. Vandeniliniai bus ne tik „Irizar i6S Efficient“, bet ir „Irizar i4“ modeliai.
Autobuse sumontuotas kuro elementas sukuria didžiausią 200 kW galią. Elektros variklio didžiausia galia yra 400 kW, o pastovi – 360 kW, todėl taip pat sumontuoti 60 kW/h baterijos, kurios gali būti įkraunamos iš kuro elemento bei stabdymo metu.
Transporto priemonėje montuojamos ZF ašys, automatine trijų greičių pavarų dėže. Esant 350 barų slėgiui, bakuose telpa 56 kg vandenilio.
Kol kas vandenilinis 12,9 m ilgio „Efficient“ tėra tik prototipas, tačiau gamintojai teigia, jog ateityje bus pradėta masinė tokių autobusų gamyba.
Dar vienas įdomesnis stende pristatytas modelis – „Irizar ie“. Ispanijos gamintojai daug dėmesio skiria elektriniams miesto autobusams. Parodoje pristatytame modelyje patobulintos eismo bei kibernetinės saugumo sistemos. Montuojamos ir naujos kartos baterijos, kurios greičiau įkraunamos, o vieną kartą įkrautomis transporto priemonė gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą.
Atnaujintame „Irizar i8“ daugiau komforto elementų keleiviams, padidinta bagažo talpa, visos grindys – lygios, sėdynės gali būti montuojamos ne tik 2+2, bet ir 2+1 principu. Šie autobusai gaminami nuo 12 iki 15 m ilgio, jie yra populiariausi Europos rinkoje, skirti VIP klientams ar prabangiausioms kelionėms.
„Irizar i6S Efficient” pirmą kartą buvo pristatytas praėjusiais metais Hanoveryje vykusioje IAA parodoje. Šis autobusas gegužės mėnesį buvo pripažintas Ispanijos „Metų autobusu”.
Visi parodoje pristatyti turistiniai autobusai montuojami ant „Scania“ važiuoklės.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos