Ispanijos gamintojas „Irizar“ Kortrijke pristatė autobusus, atitinkančius Euro 6 standartų reikalavimus. Tarp naujovių – ir naujas žemagrindis i3 modelis.
Ispaniški autobusai nuo senos skyrėsi iš kitų originaliu dizainu. Ypač egzotiška išvaizda pasižymi ispanų gamintojų flagmanas – „Irizar Scania PB”.
Visi parodoje pristatyti autobusai buvo nudažyti pilka ar skirtingų atspalvių melsva spalva.
Viena iš įdomiausių ispanų naujovių – visai naujas i3 modelis. Parodoje pristatytasis autobusas skirtas Didžiosios Britanijos rinkai, todėl jo vairas – dešinėje pusėje. Autobusas – pusiau žemagrindis, 12 metrų ilgio, salone – 30 sėdimų vietų. „Irizar i3″ montuojamas 9 l turbodyzelinis 250 AG Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis „Scania” variklis. Pavarų dėžė – automatinė, šešių pakopų „Ecolife”.
Parodoje taip pat buvo galima apžiūrėti tarpmiesčio maršrutams skirtą i4 bei turistinius i6 ir triašį flagmaną PB. Juose montuojami turbodyzeliniai „Paccar-DAF” 326-460 AG varikliai. Pavarų dėžė – ZF, 12 pakopų, pusiau ar visai automatinė.
Be naujų ar atnaujintų autobusų, „Irizar” Kortrijke pristatė nemažai įdomių sistemų. Viena iš jų – „MagicEye” (magiškoji akis), kuri, padedama kamerų, radarų ir GPS navigacijos sistemų, stebi kelio būklę. jei kyla pavojus, vairuotojas perspėjamas tiek garso, tiek šviesos, tiek jutiminiais (per sėdynės pagalvę) signalais. Taip sistema reaguoja, jei autobusas kerta kelio žymas be posūkio signalo, pernelyg priartėja prie priešais važiuojančio automobilio, taip pat į pėsčiąjį, einantį per gatvę, tuo atveju, jei autobusas viršija greitį.
Dar viena įdomi sistema – „EcoAssist”. Ji padeda vairuotojui palaikyti optimalius varikliu sūkius, tokiu būdu taupyti degalus. Kairiojoje prietaisų skydelio pusėje sumontuotas didelis spalvotas ekranas, kuriame autobusui važiuojant gali šviesti trijų spalvų ženklai – žali, geltoni ir raudoni. Jie padeda vairuotojui optimizuoti vairavimo režimą. Įdomu ir tai, kad visi „MagicEye” ir „EcoAssist” duomenys per telematines „iPanel” sistemas perduodami dispečeriui, kuris gauna visą reikalingą informaciją apie kiekvieno vairuotojo darbo stilių.
Pasak ispanų gamintojų, jie nuolat investuoja į modernias saugumą, ekonomiškumą bei komfortą užtikrinančias sistemas. „Irizar” gamyklos veikia šešiose pasaulio valstybėse – Ispanijoje, Maroke, Brazilijoje, Meksikoje, Indijoje ir Pietų Afrikoje. Šiemet žadama pristatyti rinkai šešis tūkstančius transporto priemonių.
Lina Jakubauskienė
Autorės ir gamintojų nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.