IRU: dėl COVID-19 keleivių vežėjai keliais prarado 57 proc. pajamų

23 rugsėjo 04:01 2020 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) parengta pirmoji COVID-19 poveikio ataskaita demonstruoja, kokį poveikį pandemija turėjo keleivinio transporto įmonėms. Labiausiai nukentėjo paslaugas turistams teikiančios įmonės. Tikimasi, jog jų nuostoliai šiais metais sieks 82 proc. Visos keleivinio transporto įmonės 2020-aisiais praras 57 proc. pajamų.

 

 

Labiausiai pandemija paveikė Bulgariją, Ispaniją, Švediją ir Didžiąją Britaniją. IRU teigia, kad vyriausybės turi imtis priemonių, kad išgelbėtų šį sektorių – norint pasiekti ekologinių tikslų, paskatinti ekonomikos atsigavimą po pandemijos, būtina plačiau naudoti kolektyvinį keleivių transportą. Finansinė parama yra gyvybiškai svarbi siekiant išvengti keleivių transporto sektoriaus žlugimo.

Kiekvienos Europos šalies patirtas poveikis skiriasi, tačiau „Covid-19“ smogia stipriai. Didžiojoje Britanijoje vežėjų pajamos sumažėjo 73 proc., Vokietijoje – 53 proc., Prancūzijoje – 59 proc., Ispanijoje -90 proc., Belgijoje – 40 proc., Bulgarijoje – 92 proc. Nyderlanduose pranešama, kad atskirų bendrovių nuostoliai gali siekti iki 90 proc., 40 proc. įmonių bankrutuoja. Švedijoje keleivinis transportas prarado iki 90 proc. pajamų, tačiau vyriausybė paskelbė, kad finansinės paramos priemonės bus pratęstos dar trims mėnesiams.

Jungtinėse Valstijose dauguma įmonių yra nedidelės ir priklauso šeimoms. Per pandemijos laikotarpį 3000 užvėrė duris, atleido daugiau nei 100 000 darbuotojų ir paliko nenaudojamas 36 000 transporto priemonių.

Kitur operatoriams labai reikalinga finansinė vyriausybių parama, nes nėra jokių ženklų, kad artimiausiu metu autobusų turizmas imtųsi augti. IRU parengė dešimties punktų verslo atkūrimo planą, kuris padės vyriausybėms imtis būtinų veiksmų krizės ištiktam sektoriui paremti.

Busworld.org

Linos Jakubauskienės nuotrauka