Ispaniški autobusai – taupiausi

06 gegužės 04:42 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Maždaug prieš mėnesį į Vilniaus miesto gatves išvažiavo ispaniški autobusai. Pirmieji rezultatai rodo, jog jie – šiek tiek taupesni nei anksčiau vilniečių eksploatuotos transporto priemonės.

„Be abejo, rimtesnes išvadas daryti dar būtų ankstoka, kadangi autobusai važinėja ne tais pačiais maršrutais, eksploatuoti ne vienu metu. Tačiau jau galima teigti, jog ispaniškų autobusų sąnaudos šiek tiek mažesnės“, – sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozas Grabys.

Priminsime, jog Vilniaus miesto vežėjams iš viso skirtas dvidešimt vienas ispaniškas autobusas – dvidešimt „Castrosua City Versus Citelis CNG“ ir vienas – suspaustas gamtines dujas bei elektrą naudojantis hibridas „Castrosua Tempus Hybrid“.

Šimtui kilometrų nuvažiuoti suspaustas gamtines dujas naudojantis „Castrosua City Versus Citelis CNG“ sunaudojo 50,77 kub. m dujų. Taigi vidutinė degalų kaina nuvažiuoti 100 kilometrų (be PVM) sudarė 97,37 Lt. Tokį pat IVECO ir tokios pat (7,8 l) apimties variklį turintis „Solaris Urbino CNG“ 100 kilometrų naudojo 58,48 l suspaustų gamtinių dujų, išlaidos degalams – 102,11 Lt (šiuo metu Lietuvos dujų tiekiamų dujų kubinis metras kainuoja 1,746 Lt – aut. past.).

Galingiausias iš visų pastaruoju metu vilniečių įsigytų naujų autobusų – MAN „Lion‘s City CNG“ – „valgė“ ir daugiausia suspaustų gamtinių dujų – 65,18 kub. m. Vidutinė degalų kaina nuvažiuoti šimtui kilometrų sudarė apie 113,8 Lt.

Ypač taupus pasirodė ispaniškasis hibridas. „Nuvažiuoti šimtui kilometrų „Castrosua Tempus Hybrid“ naudojo tik 22,96 kub. m dujų. Pridėjus ir elektros sąnaudas, vidutinė degalų kaina nuvažiuoti 100 kilometrų (be PVM) sudarė vos 57,1 lito“, – sakė J. Grabys.

Pasak technikos direktoriaus, tai – tik preliminarūs rezultatai. „Ispaniškus autobusus eksploatavome pernelyg trumpai, kad būtų galima daryti objektyvias išvadas. Tikrieji rezultatai paaiškės po kelių mėnesių“, – sako J. Grabys.

Naujų ispaniškų autobusų sulauks dar aštuonių miestų – Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Telšių, Ukmergės ir Elektrėnų – vežėjai.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.