Šiųmetėje „Busworld Europe“ „Anadolu ISUZU“ stende pristatytos net trys pasaulinės premjeros: „Novociti Volt“, „Citivolt“, taip pat naujas 13 m ilgio „Interliner 13 CNG“.
Iš viso „Busworld“ kompanija pristatė net 9 transporto priemones: „Visigo Hyper“, „Turquoise“, „Citiport 18“, „Citiport 12 Hyper“, „Novociti Volt“, skirtą priemiesčio vežimams, tarpmiesčio vežimams skirtą „Novociti Volt“, „Interliner 13 CNG“, „Citivolt 12“ ir „Novo Cabrio“.
Suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas „Interliner 13 CNG “ sukurtas specialiai Europos rinkai. Jis tinka vežti keleivius tarpmiesčio maršrutais, taip pat mokinius į mokyklas ir panašiai. Autobusas – visai naujo, akį traukiančio originalaus dizaino, savitai sumontuotais dujų balionais ant stogo.
„Ypač džiaugiamės, kad ISUZU gamintojai pristatė elektrinį autobusą. Neseniai pateikėme Vilniaus miesto vežėjams dešimt dyzelinių autobusų, bet konkurse pateikti sostinei elektrinius autobusus galimybės dalyvauti neturėjome. Džiaugiamės, kad gamintojai pristatė parodos lankytojams nemažai siurprizų, apie kuriuos iš anksto nebuvo skelbiama. Tarp jų – ir elektriniai autobusai“, – sako ISUZU atstovės Lietuvoje bendrovės „Saločiai ir partneriai“ pardavimų vadovas Vygantas Šulga.
„Isuzu Novociti Volt“ – vidutinės klasės elektrinis autobusas, sukurtas pagal daugybę apdovanojimų pelniusio dyzelinio „Novociti Life“, kuris buvo pradėtas gaminti 2018 m, modelį. Jo ilgis – 8 metrai. 200 kWh talpos baterijos sumontuotos ant „Novociti Volt“ stogo, vieną kartą įkrautos jos suteikia galimybę autobusui nuvažiuoti 270 km atstumą.
Transporto priemonės gale esantis elektrinis variklis yra 240 kW galios, maksimalus sukimo momentas – 2 300 Nm. Transporto priemonę galima įkrauti iš įkrovimo lizdo su AC (22 kW) arba nuo stacionaraus šaltinio (140 kW). Galima ir greitojo įkrovimo galimybė, tuomet baterijos įkraunamos per dvi valandas. Greitojo įkrovimo sistema „Novociti Volt“ suteikia galimybę nuvažiuoti iki 50 km.
Be to, ant „Novociti Volt“ stogo yra trys saulės baterijos, skirtos palaikyti žemos įtampos (24 V) įrangą bei suteikiančios galimybę transporto priemonei nuvažiuoti dar ilgesnį atstumą. „Novociti Volt“ sumontuota „Aconnect“ telematikos sistema, kuri analizuoja transporto priemonės duomenis, tokius kaip greitis, baterijų įkrovimo lygis, energijos suvartojimas, stabdžių pedalo padėtis ir kt. bei siūlo sprendimus padidinti transporto priemonių parko efektyvumą. Sistema taip pat praneša apie vairuotojo klaidas.
Antroji elektrinė transporto priemonė – „Citivolt 12“. 12 metrų ilgio transporto priemone gali važiuoti 90 žmonių, yra 30 sėdimų vietų. Autobuse montuojamos 351 kW ličio jonų baterijos, vieną kartą įkrautomis autobusas gali nuvažiuoti iki 300 km.
Elektrinis „Siemens“ variklis – 230 kW galios, maksimalus sukimo momentas – 3000 Nm. Baterijas galima įkrauti naudojant nuolatinės srovės įkroviklį iki maksimalios 120 kW galios. Naudojant regeneracinę stabdžių sistemą, stabdant ir greitėjant sukaupta energija padeda sutaupyti 30 proc. energijos.
„Visi ISUZU gamintojų autobusai gali būti pritaikomi žmonėms su negalia. Stengiamės įgyvendinti ir visus užsakovų pageidavimus“, – pabrėžia bendrovės „Saločiai ir partneriai“ direktorius Ruslanas Andrejevas.
„Anadolu Isuzu“ rinka kasmet auga. Šiais metais gamintojai tikisi pristatyti 1250 autobusų, iš kurių 75 proc. keliaus į Europą. Nemažai skirtingų modelių ISUZU galima sutikti ir Lietuvoje, čia išplėtotas ir autobusų remonto bei priežiūros tinklas.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos