„Isuzu“ žygis po Lietuvą

03 birželio 03:46 2011 Spausdinti straipsnį Patirtis

„Saločiai ir partneriai“ darbuotojai keleivių vežėjus bei keleivinio transporto specialistus susipažinti su jų parduodamais autobusais kviečia ištisus metus. Tačiau retsykiais vienu iš savo pristatomų autobusų jie patys išvyksta į turnė po Lietuvą, kad keleivinio transporto įmonių darbuotojai galėtų iš arti susipažinti su „Isuzu“ pateiktomis naujovėmis.

Gegužės 21-ąją autobusu „Isuzu Turquoise“ įmonės vadovai aplankė Trakų, Marijampolės, Šakių, Jurbarko bei Tauragės autobusų parkus. Pristatomu autobusu aktyviai domėjosi ir aplankytųjų miestų vadovai.

Apie bendrovę

1993-iaisiais įkurta bendrovė „Saločiai“ iš pradžių pardavinėjo automobilių detales. 2001-aisiais, pakeitusi pavadinimą į „Saločiai ir partneriai“, įmonė ėmėsi pardavinėti komercinius ir krovininius automobilius, taip pat ir autobusus. 2002 m. bendrovė tapo oficialia „Anadolu ISUZU Otomotive“ autobusų „Isuzu Turquoise“ pardavimų atstove Lietuvoje. 2004-aisiais „Saločiai ir partneriai“ veikla išsiplėtė – bendrovė tapo pardavimo atstove Baltijos šalyse.

„Per beveik dešimtį metų pasiekėme išties neblogų rezultatų. Baltijos šalių keliais jau važinėja apie 200 „Isuzu Turquoise“ autobusų. Daugiausia jų parduota Latvijai, tačiau kelios dešimtys važinėja ir Lietuvoje“, – aiškina bendrovės „Saločiai ir partneriai“ direktorius Ruslanas Andrejevas.

Apie autobusą

Populiariausias tarp parduodamų autobusų – japoniškas-turkiškas „Isuzu Turquoise“. Tačiau jau netrukus Lietuvoje turėtų pasirodyti ir turkų gamintojų naujovė – vidutinės klasės „Isuzu Novo“.

„Isuzu Turquoise“ įrengtos erdvios, patogios, atlenkiamos bei į šoną slankiojančios sėdynės. Dideli dvigubi panoraminiai langai, efektyvus konvektorinis šildytuvas ir kondicionierius suteikia keleiviams maksimalų komfortą.

„Turquoise“ variklis – ISUZU 4HK1E5C, Euro 5 – EEV, įdiegta „Common Rail Diesel“, „Turbo Intercooler“ sistemos. Pavarų dėžė – MZZ-6 F, mechaninė. Autobuse montuojami pneumatiniai diskiniai stabdžiai su ABS ir ASR sistemomis, užtikrinantys ne tik patogią, bet ir saugią kelionę. Važiuojant mieste, labai padeda motorinis vakuuminis stabdis.

Tolimesniais maršrutais keleivius vežantiems vežėjams turėtų patikti gana talpi – net 4 m3 – bagažinė. Autobuse taip pat sumontuoti elektra valdomi šildomi veidrodžiai, reguliuojama vairuotojo sėdynė.

Autobuso ilgis – 7720 mm, plotis – 2320 mm, aukštis – 3330 mm, ratų bazė – 3815 mm.

Salono vidaus aukštis – 1910 mm, leistinas maksimalus svoris – 9800 kg. Priklausomai nuo komplektacijos, autobuse gali būti 26/28/30/31 sėdimos vietos, viena vieta gidui ir viena – vairuotojui. Priemiesčio vežimams skirtuose autobusuose numatoma iki 10 stovimų vietų.

Pasak įmonės R. Andrejevo, „Isuzu“ autobusai, atsižvelgiant į užsakovų pageidavimus, nuolat tobulinami. „Kas dvejus metus autobusuose atsiranda esminių naujovių. Keičiasi ne tik transporto priemonių dizainas, bet atsiranda vis naujesnių, tobulesnių techninių sprendimų“, – sako bendrovės vadovas.

Apie išvyką

Pirmasis demonstracinio autobuso sustojimas – Trakų autobusų parke. Bendrovės remontininkams nepakanka apžiūrėti autobuso išorę – jis tuoj pat statomas „ant duobės“. „Vidutinės klasės autobusų mums labai trūksta. Deja, nesame turtinga įmonė, mūsų galimybės ribotos, tad kol kas perkame tik pavažinėtus autobusus“, – sako UAB „Trakų autobusai“ direktorius Vytautas Karnila. Tačiau, pasak įmonės vadovo, susipažinti su naujausia technika visada įdomu ir naudinga.

Iš arčiau apžiūrėti į parką atvykusio „Isuzu Turquoise“ progos nepraleidžia ir Marijampolės autobusų parko darbuotojai. Tiesa, nusiteikę prieš Turkijoje gaminamus autobusus jie šiek tiek skeptiškai. „Saločiai ir partneriai“ projektų vadovas Algimantas Petkūnas teigia, jog, neišbandęs transporto priemonės kelyje, realios nuomonės apie ją negali susidaryti. „Jau trečius metus iš eilės po du mūsų autobusus įsigyja viena iš didžiausių Lietuvos keleivių vežimo įmonių – bendrovė TOKS. Jei autobusai būtų prasti, vargu, ar patyrę keleivių vežėjai jų pirktų vėl ir vėl“, – kantriai aiškina A. Petkūnas.

Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė palydi bendrovės „Saločiai ir partneriai“ vadovus į miesto savivaldybę. Rajono vicemeras Algis Žvaliauskas konkretus – jį domina autobusų kaina, degalų sąnaudos, garantijos laikotarpis. „Ketiname atnaujinti Marijampolės autobusų parką bent dešimčia naujų ar naujesnių transporto priemonių. Kol kas renkamės, skaičiuojame“, – sako A. Žvaliauskas.

Demonstruojamas autobusas sulaukia miesto vadovų susidomėjimo ir Šakiuose. „Kol kas neturime galimybės įsigyti naujų autobusų, tačiau, jei rastume panašios klasės pavažinėtą, mielai pirktume“, – sako Šakių autobusų parko direktorius Tomas Povilaitis.

Jurbarke autobusą apžiūri miesto savivaldybės administracijos direktorius Petras Vainauskas. Jurbarko autobusų parkas nuo 2006 m. keletą metų eksploatuoja du „Isuzu Turquoise“. Pasak autobusų parko direktoriaus Algimanto Kuncaičio, jie pakankamai gerai atlaiko ne tik asfaltuotus kelius, bet ir žvyrkelius.

Į Tauragės autobusų parką atvykęs „Isuzu“ šiek tiek sujaukia miesto vadovų bei keleivių vežėjų planus. „Planuojame įsigyti keletą pavažinėtų priemiesčio bei tarpmiesčio vežimams skirtų autobusų. Tam jau turime miesto vadovų pritarimą“, – sako Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius. Miesto merui naujasis autobusas palieka itin gerą įspūdį – jis siūlo parko vadovui pasvarstyti apie galimybę įsigyti bent vieną naują transporto priemonę. „Jei nusipirktume tokį autobusą, jis galėtų važinėti maršrutais, kur nėra itin daug keleivių“, – kalba R. Martinavičius.

Rezultatai

Darbo diena eina į pabaigą, tad, nuvažiavę daugiau nei tris šimtus kilometrų, rengiamės grįžti į Vilnių. „Nuvykę į svečius, niekada primygtinai nesiūlome pirkti savo pristatomų transporto priemonių. Tačiau manome, jog autobusų parkų vadovai, iš arti susipažinę su mūsų pristatomais autobusais, prireikus ar atsiradus galimybei pirkti naujų transporto priemonių, juos būtinai prisimins“, – kelionės rezultatus reziumuoja A. Petkūnas.

Kita bendrovės vadovų iškyla „Isuzu Turquoise“ autobusu numatoma į šiaurės rytų Lietuvos autobusų parkus bei savivaldybes, vėliau – į Žemaitiją. Pirmiausia ketinama aplankyti Molėtų Ignalinos, Visagino Zarasų, Rokiškio, Kupiškio keleivių vežėjus, o šiek tiek vėliau – Biržų, Pasvalio, Joniškio, Mažeikių, Akmenės, Klaipėdos, Šiaulių, Radviliškio autobusų parkus. „Žinome, kaip nelengvai keleivinio transporto darbuotojai pelno savo kasdieninę duoną, tad siekiame būti patikimais jų pagalbininkais“. – sako A. Petkūnas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.