„IVECO Bus“ naujovės „Busworld Europe 2013“ parodoje

spalio 24 04:46 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Pereidama nuo Euro 5 prie Euro 6 standartų, kompanija ne tik atnaujino variklių liniją bei transporto priemonių dizainą, bet ir pekeitė pavadinimą. Jau įprastu tapusio „Irisbus“, kurį žymėjo stilizuotas delfinas autobuso priekyje, neliko: nuo šiol visi autobusai bus gaminami po „IVECO Bus“ vėliava.

„Taupyti degalus dabar paprasčiau nei kada nors anksčiau!” – su tokiu devizu lankytojus pasitiko „IVECO Bus“ stendas. Čia keleivinio transporto specialistų bei mėgėju laukė ir atnaujinta miesto autobusų linija. Esminė naujovė – visiškai nauja variklių „FPT Industrial“, atitinkančių Euro 6 standartus, gama.

Transporto specialistams puikiai pažįstami „Tector“ ir „Cursor“ varikliai gerokai perdirbti. Pavyzdžiui, darbinis „Tector“ tūris padidintas nuo 5,9 iki 6,7 l, „Cursor“ – nuo 7,8 iki 8,7 l. Varikliai su nauju indeksu – „Tector 7“ ir „Cursor 9“ tapo ne tik galingesni, bet ir taupesni. Pasak gamintojų, dabar jie sunaudoja 5-10 proc. degalų mažiau nei jų pirmtakai „Tector 6“ ir „Cursor 8“. Tokių rezultatų pasiekti pavyko įdiegus naujos kartos „CommonRail“ sistemą.

Euro 6 ekologiniai standartai „IVECO Bus“ varikliuose pasiekiami įdiegus „Hi-eSCR” (High Efficiency SCR)sistemą, patentuotą „FPT Industrial“. Pasak gamintojų, ši sistema funkcionuoja be papildomų komponentų, nepalikdama teršalų ant variklio paviršiaus ir jo nekaitindama.

Dar viena „IVECO Bus“ naujovė – atnaujinta pavarų dėžė bei sumažinta transporto priemonių masė. Visa tai ir suteikė galimybę 5-10 proc. sumažinti degalų sąnaudas. Pasak gamintojų, jau gauta apie 500 užsakymų įsigyti atnaujintus „IVECO Bus“ autobusus.

Parodos dalyviai turėjo progos apžiūrėti iš esmės atnaujintą miesto autobusą, pavadintą „Urbanway“. Jame montuojamas 286 AG „Tector 7“ variklis, kurio dėka transporto priemonė tapo 800 kg lengvesnė nei jos pirmtakas – dvylikos metrų ilgio „Citelis“ su 290 AG „Cursor 8“ varikliu. Be to, naujasis autobusas talpesnis – jis gali vežti 10 proc. keleivių daugiau.

Vairuotojo darbo vieta „Urbanway“ įrengta laikantis EBSF („European Bus System of the Future”) standartų reikalavimų, todėl yra patogi bei ergonomiška.

Dar vienas „Busworld Europe 2013“ pristatytas „IVECO Bus“ modelis – tarpmiestinis „Crosway“. Jo ilgis – 13 metrų, salone telpa 63 keleiviai. Be šio, klientai turi galimybę užsisakyti ir 10,8 ar 12 metrų ilgio „Crosway“. Taip pat gaminami tiek tarpmiestiniai, tiek miesto – žemagrindžiai ar pusiau žemagrindžiai – „Crosway“.

Pasak gamintojų, perėjimas prie Euro 6 standartų suteikė galimybę autobuso salone triukšmo lygį sumažinti du kartus.

Patogesnė tapo ir vairuotojo darbo vieta, prietaisų skydelis – informatyvesnis. Sėdynė pasisuka į šoną 65 laipsnių kampu.

Parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir atnaujintą „IVECO Bus“ flagmaną – turistinį „Magelys“. Šis modelis taip pat tapo šiek tiek lengvesnis, be to, autobusas naudoja mažiau degalų.

Naujajame „Magelys“ įrengta rampa keleiviams su judėjimo negalia. Salone – ir LSD monitoriai, keletas 220 V kištukų, Wi-Fi internetas ir pan.

Dar viena itin įdomi „IVECO Bus“ naujiena – elektrinis keturašis „Ellisup“ autobusas, mūsų nuomone, reikalauja atskiro straipsnio. Apie jį – eBus.lt šiek tiek vėliau.

Šiuo metu „IVECO Bus“ autobusus gamina keturiose šalyse. Mikroautobusai surenkami Suzzara Italijoje ir Valjadolide Ispanijoje. Miesto ir tolimojo susisiekimo autobusai gaminami Annonay, Prancūzijoje, o tarpmiestiniai ir miesto – Vysoke Myto mieste Čekijoje.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.