IVECO „Urbanway“ surenkami tik Prancūzijoje

27 balandžio 05:06 2018 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Vieno iš didžiausių Europoje IVECO autobusų gamintojo transporto priemonių Lietuvoje daugėja. Pastaruoju metu du vidutinės klasės autobusus įsigijo Ukmergės autobusų parkas. Ta proga Aukštaitijos mieste keleivių vežėjams surengtas IVECO autobusų pristatymas.

 

 

 

IVECO atstovės Lietuvoje bendrovės „Transmitto“ vadybininko Lino Chadasevičiaus teigimu, naujų autobusų pastaruoju metu Lietuvoje vis daugėja. „Nauji autobusai – tai ir naujos galimybės Lietuvos regionams. Atsiradus patogesnių transporto priemonių, vežančių priemiesčio maršrutais, galbūt daugiau žmonių ryšis įsikurti regionuose. Maži pokyčiai gali turėti įtakos dideliems“, – teigia L. Chadasevičius.

Jis pristatė susirinkusiems vežėjams IVECO autobusų gamą. Rinkai gamintojai siūlo įvairias keleivinio transporto priemones – nuo 8 vietų mikroautobusų iki turistinių lainerių ar sudvejintų miesto autobusų. Pernai IVECO pardavė per 7 tūkst. naujų autobusų. Ypač šios transporto priemonės populiarios Prancūzijos, Italijos rinkose, šiek tiek mažiau – rytų Europos šalyse.

Neseniai IVECO gamintojai pristatė atnaujintą „Daily“, kuris gali būti varomas ne tik dyzeliu, bet ir gamtinėmis dujomis ar elektra. „Didžioji dalis „Daily“ yra perdaromi vietos įmonėse. Tai suteikia galimybę rinktis individualius sprendimus, sukurti transporto priemonę pagal kliento pageidavimus. Be to, tai ir patogesnis aptarnavimas po pardavimo“, – sako L. Chadasevičius.

Naujojo „Daily“ kėbulas – cinkuotas, apsaugotas nuo prarūdijimo. Transporto priemonėse montuojama 8 pavarų automatinė ZF pavarų dėžė, kokia montuojama į prabangiausius lengvuosius automobilius, turinčius aukštą sukimo momentą. „Automatinė pavarų dėžė ekonomiškesnė nei mechaninė, tokiu būdu optimaliai išnaudojamas variklio resursas, reikia mažiau degalų, nors darbinis variklio tūris – net 3 litrai“, – aiškina L. Chadasevičius.

Midi klasės „Daily“ gali būti nuo 27 iki 35 vietų. Jie taip pat gaminami dviem etapais – iš pradžių gamykloje pagaminama važiuoklė su visais techniniais elementais, tada ji tralais gabenama į gamyklą, kur klientas pasirenka jam tinkančią kėbulo ir įrangos versiją. Gali būti įvairios durų kombinacijos, su liftu ar įvaža neįgaliojo vežimėliui. Turkijoje gaminami kėbulai eksportuojami į Skandinavijos šalis, taip pat Vokietiją, Italiją. Įrangą kiekvienas klientas gali pasirinkti pagal savo galimybes.

Autobusų salonuose montuojami kondicionieriai, žinomiausių gamintojų detalės, kurias nesunku gauti ne tik iš oficialių platintojų, bet ir pasirinkti iš katalogų.

„Didelis šių autobusų privalumas – mažas svoris, kuris padeda taupyti degalus. Kėbulas gaminamas iš stiklo plastiko, aliuminio, priėjimas prie agregatų – palengvintas. Dėl mažesnio svorio autobusas sunaudoja mažiau degalų, taigi yra efektyvesnis už analogus“, – sako L. Chadasevičius.

Autobuso variklis montuojamas priekyje, po kapotu, todėl yra lengvai aptarnaujamas. Techninis autobuso aptarnavimas atliekamas kas 40 tūkst. km arba kartą per metus. Šimtui kilometrų IVECO vidutinės klasės autobusas sunaudoja vos apie 16 l degalų.

Gamintojai pristato ir elektrinę „Daily“ versiją, kuris vieną kartą įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti apie 190 kilometrų. „Mieste elektriniai autobusai yra efektyvesni. Baterijos tarnauja ilgiau esant mažesniam greičiui, be to, autobusą stabdant taip pat gaminasi energija. Užmiestyje elektriniai autobusai nuvažiuoja trumpesnį kelią“, – pabrėžia L. Chadasevičius. Tačiau, pasak jo, technologijos keičiasi, baterijos tobulėja, tad proveržio šioje srityje vis dar tikimasi.

Čekijos Vysoke Myto mieste šiuo metu surenkami tik priemiesčio autobusai „Crossway“. Per metus čia pagaminama apie 3 200 transporto priemonių. „Šiais metais užsakymų gamykla jau turi iki metų pabaigos. Dirbama keliomis pamainomis, tačiau autobusai tokie populiarūs, kad juos užsakyti reikia gerokai iš anksto“, – sako L. Chadasevičius.

„Crossway” autobusai vežėjams patinka dėl jų ekonomiškumo, patikimos konstrukcijos, apsaugos nuo prarūdijimo.

Rinkai gamintojai siūlo įvairius autobuso variantus – nuo pusiau žemagrindžių, kurie yra maždaug 50 tūkst. eurų pigesni nei žemagrindžiai analogai, iki triašių priemiečio vežimams skirtų autobusų. Klientai taip pat gali įsigyti ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų „Crossway“, kuriuose dujų balionai iš dalies integruoti į autobuso saloną. Tokiu būdu autobuso aukštis nesiskiria nuo dyzelinių analogų.

„Ewadys“ autobusai su padidintu bagažo skyriumi ypač tinkami vežti turistus iš oro uostų iki viešbučių, taip pat dideles ne itin įnoringų turistų grupes. Šiuose autobusuose galima sumontuoti liftą neįgaliojo vežimėliams, gali būti įvairios durų kombinacijos.

Prestižiškiausias IVECO modelis „Magelys Pro“, skirtas tolimoms kelionėms. Autobusai surenkami Prancūzijoje, jie populiarūs dėl itin nedidelių eksploatavimo sąnaudų.

IVECO taip pat siūlo didelį miesto autobusų pasirinkimą. Beje, „Urbanway“ surenkami tik Prancūzijoje, Annonay mieste. Dėl to, pasak L. Chadasevičiaus, jų kaina padidėjo maždaug 10 proc., lyginant su surinktais Čekijoje.

IVECO miesto autobusų gama taip pat labai plati, siūlomos įvairios variklių kombinacijos. Autobusai varomi tiek dyzelinu, tiek suspaustomis gamtinėmis dujomis. Rinkai taip pat siūlomi hibridai. Kasmet IVECO pagamina apie 22 tūkst. SGD variklių, tik dalis jų naudojami saviems autobusams, likusieji siūlomi kitiems gamintojams, tokiems kaip „Solaris“, „Castrosua“ ir kiti.

Dutrys produkcija – intelektinės transporto sistemos

Apie jas susirinkusiems pasakojo „Dutrys“ atstovas Darius Pakusas. Jis pristatė kuriamą „Tracker“ sprendimą, skirtą tvarkaraščiams stebėti. Kol kas sistema dar kuriama, tačiau ją įdiegus, vežėjai galės realiu laiku stebėti autobuso judėjimą, matyti, ar vairuotojas laikosi tvarkaraščių.

„Vežėjai turi pateikti duomenis „Vintrai“, kaip autobusai laikosi nustatytų tvarkaraščių. Mūsų kuriamo sprendimo tikslas – kad vežėjai ne tik galėtų patogiau teikti duomenis „Vintrai“, bet turėtų naudos ir savo verslui“, – sako D. Pakusas.

Pasak jo, įdiegus sistemą, bus matyti autobuso padėtis realiu laiku, ar jis laikosi tvarkaraščio, ar atvyko į reikiamą vietą laiku, ar vėlavo, ar skubėjo, koks vairuotojas jį vairuoja. Ataskaitą realiu laiku matys ir dispečeris, galės ją pateikti „Vintrai“.

„Vintrai“ reikia tik nedidelės dalies duomenų, tačiau informaciją reikia surinkti. Vežėjai iš to turi gauti maksimalios naudos. Mūsų siūlomi sprendimai sujungs kelis informacijos šaltiniu. Pagrindinis mūsų partneris – „Ruptela“, kurio įranga ir dabar naudojasi kai kurie vežėjai“, – sako D. Pakusas.

Įdiegę sistemą, vežėjai galės stebėti ir degalų sąnaudas bei kitus parametrus. „Kol kas dar ne viskas veikia, galutinį sprendimą žadame pateikti vasaros viduryje“, – sako D. Pakusas.

Jis taip pat pristatė savo atstovaujamo „Streamax“ gamintojo produkciją.

Vežėjai taip pat turėjo progos apžiūrėti neseniai atidarytą Ukmergės autobusų stotį.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

 

  • apie-iv6
  • apie-iv2
  • apie-iv4
  • apie-iv1
  • apie-iv5
  • apie-iv3
  • apie-iv7
  • apie-iv8
  • apie-iv9
  • apie-iv12
  • apie-iv10
  • apie-iv11
  • apie-iv13
  • apie-iv14
  • apie-iv15
  • apie-iv16
  • apie-iv17
  • apie-iv18
  • apie-iv19
  • apie-iv20
  • apie-iv
  • apie-iv5
  • apie-iv3
  • apie-iv17
  • apie-iv19