Kada elektrinių autobusų kainos susilygins su dyzelinių?

21 gegužės 14:09 2019 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Analitinėje „Bloomberg NEF Electric Vehicle Outlook” ataskaitoje  pranešama, kad dyzelinių automobilių pardavimas 2018-aisiais pasiekė savo piką, nuo šiol pasaulis pereis prie elektrinių transporto priemonių.

 

 

Dera pabrėžti, kad elektrinių transporto priemonių revoliucijos smaigalyje – ne lengvieji automobiliai, o miesto autobusai.

„Bloomberg“ analitikų teigimu, 2040-aisiais 70 proc. autobusų pasaulyje bus elektriniai, kitos transporto priemonės sudarys 60 proc.

Šiuo metu elektrinių autobusų įsigijimą šiek tiek stabdo gerokai didesnė jų kaina, vis dėlto, eksploatuojant juos ilgiau, išryškėja nauda. Elektrinių autobusų išlaidos degalams yra mažesnės, o techninė priežiūra – paprastesnė.

Kompanijos „Prottera“ atstovai pabrėžia, kad elektriniai autobusai atsiperka maždaug per penkerius metus. Tokiu būdu viešojo transporto kompanijos per metus galėtų sutaupyti apie 50 tūkst. dolerių degalams ir autobusų priežiūrai skirtų lėšų.

Šiuo metu pasaulyje važinėja apie 400 tūkst. elektrinių autobusų, tai sudaro apie 20 proc. keleivinio transporto priemonių parko.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka