1967 m. balandžio 30 d. Nicoje debiutavo Lvive sukurtas tarpmiestinio autobuso modelis „Ukraina-67“. Jis pelnė net keturis prestižinius apdovanojimus: Prancūzijos prezidento prizą, kėbulų meistrų sidabro medalį ir dvi taurės: už sumažintą triukšmo lygį salone ir Didžiąją taurę už pirmąją vietą už vairuotojo darbo vietą.
Kaip rašo autocentre.ua, dar 1961 m. Lvive buvo gaminami itin komfortiški tarpmiestiniai autobusai „Ukraina-1“ ir „Ukraina-2“. Juos sukūrė jaunų entuziastų grupė, vadovaujama patyrusio dizainerio Viktoro Osepčugovo. 1964–1965 m. Lvove įkurtas Pagrindinis visos sąjungos autobusų projektavimo biuras (DSKB), ir ši komanda buvo visiškai integruota į jo sudėtį.
1967 m. biuras sukūrė itin patogų lainerį tolimiesiems maršrutams – modelį „Ukraina-67“, kuris stebino itin išraiškingu kėbulo dizainu.
10,8 m ilgio autobusas buvo skirtas 37 keleiviams. Jo salone buvo įrengtos itin patogios sėdynės, spinta drabužiams, kriauklė. Variklis ZIL-375Я5 180 AG, benzininis. Maksimalus transporto priemonės greitis – 96 km/val.
Lvovo biuras kas dvejus metus pristatydavo vis naujus tarpmiestinius autobusus: 1969, 1971 ir 1973 m. Įdomu tai, kad „Ukraina-69“, kaip ir jo pirmtakas, taip pat viešėjo Nicoje. Jo dizainas tapo griežtesnis, keleiviams skirtos durys atsidarė automatiškai, dar vienerios buvo galinėje autobuso dalyje. Patobulintos ir keleiviams skirtos sėdynės. Visų ratų pneumatinė pakaba garantavo patogų važiavimą.
Šis autobusas taip pat neliko nepastebėtas: jis gavo prizus už techninių testų rezultatus ir už dalyvavimą ralyje. Organizacinis komitetas „Ukraina-69“ autobusą apdovanojo Taure už manevringumą.
eBus.lt
Nuotrauka – iš autocentre.ua