Kaip prieš 85-erius metus Kauno viešojo transporto darbuotojai tapo etatiniais

12 kovo 04:37 2024 Spausdinti straipsnį Istorija Lankytojai

Lygiai prieš 85 metus – tai yra, 1939 m. kovo mėn. pradžioje – Kauno miesto taryba priėmė sprendimą: Kauno miesto savivaldybės vairuotojus ir konduktorius pervesti  į etatinius darbuotojus. Tam miesto taryba priėmė sprendimą įsteigti 300 naujų etatų. Nauji etatai Vidaus reikalų ministro buvo patvirtinti.

Iki tol miesto tarybos sprendimo visi autobusų įmonės tarnautojai, apie 300 žmonių, buvo apmokami kas mėnesį arba pavieniai, dėl to negalėjo gauti savivaldybės savo tarnautojams teikiamo gydymo, dalyvauti pensijų fonde, gauti mėnesį atostogų ir t. t., žodžiu, neturėjo tų teisių, kurias turėjo Kauno miesto savivaldybės etatiniai tarnautojai.

Autobusų įmonės  tarnautojams, pereinantiems  į etatinius tarnautojus, atkrito iki to laiko užsitarnautų kompensacijų gavimo laikas.

Kai autobusų susisiekimą iš AMLIT’o perėmė savivaldybė, ji perėmė ir tarnautojus, ypač vairuotojus ir koduktorius .Taip praėjo treji metai. 1939 m. kovo mėn. tiems tarnautojams norint tapti etatiniais,  dirbtas trejų metų laikas į kompensacijas nebuvo įskaitomas, o  tiems, kurie norėjo, kad jis būtų įskaitytas, turėjo sumokėti per 500 Lt į kompensacijų fondą.

Tarnautojai šį „perkrikštijimą” laikė skriauda. Savivaldybė nevertė būti etatiniais, bet ir iki to laiko sukaupto stažo nesutiko įskaityti.

Dauguma vairuotojų ir darbuotojų vis dėl to padavė pareiškimus, kad būtų priimti etatiniais darbuotojais.

Kęstutis Pletkus

Autoriaus parinkta nuotrauka