Kas lemia kokybišką viešojo transporto kondicionavimą vasaros laikotarpiu?

18 rugpjūčio 03:37 2020 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Aukštai temperatūrai vasaros laikotarpiu tampant įprastu reiškiniu, neretai keliones planuojamės iš anksto apgalvodami kelionės komfortui itin reikšmingą oro kondicionavimą. Tūkstančius kilometrų kasdien mieste įveikiančiam viešajam transportui kokybiškas oro kondicionavimas tai ne tik išbandymas technikai, bet ir kasmetinė diskusijų tema tarp transporto įmonių ir keleivių. Kokybiškam viešojo transportui kondicionavimui tampant vis svarbesniu kelionės kriterijumi reikalingas abipusis supratimas.  

 

 

 

Tai, kad pasaulinei pandemijai pakoregavus vasaros planus didžioji dalis gyventojų pasirinko poilsį gimtajame mieste rodo ir vasaros laikotarpiu ne itin sumažėję keleivių srautai. Nuolat atsinaujinančio, modernesnio ir komfortiškesnio transporto privalumus pastebintys keleiviai vis dažniau renkasi mieste siūlomas darnaus judumo alternatyvas. Karštomis vasaros dienomis viešajame transporte varginęs karštis tampa išimtimi – vis daugiau transporto priemonių turi kokybišką oro kondicionavimą ir vėdinimą. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ užtikrina kokybišką salono kondicionavimą daugiau nei 80% transporto priemonių.

„Užtikrinti keleivių komfortą karščiausiu ir šalčiausiu metu laiku kiekvienais metais yra nelengvas iššūkis, todėl nuolat dedame pastangas, kad į miesto gatves išvažiuotų kuo daugiau naujų transporto priemonių. Kviesdami keliauti moderniomis, komfortiškomis transporto priemonėmis nepamirštame ir senesnių priežiūros, tikėdamiesi vilniečių supratingumo ir palaikymo“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.

Užtikrinti tinkamą temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse, kurios išsidėsčiusios kas 300 – 500 m. nuolat atidaromos transporto priemonių durys, dėl ko išorėje esantis šiltesnis oras patenka į viešojo transporto vidų, taip pakeldamas bendrą salono temperatūrą. Taip pat kondicionieriaus efektyvumą mažina atidarytos orlaidės arba stoglangiai, todėl svarbu, kad veikiant oro kondicionavimo sistemai jie būtų uždaryti.

Kaip gali prisidėti keleiviai ?        

Karštuoju metu laiku keleiviams primenama viešajame transporte veikiant kondicionieriams langų ir stoglangių neatidarinėti, o pamačius juos atvertus uždaryti. Keliaujant autobusu ar troleibusu kur kondicionieriaus nėra, stoglangį ar langus atidaryti galima, tačiau taip pat svarbu atkreipti dėmesį į individualią sveikatos būklę. Viešajame transporte įsigaliojus tvarkai privalomai dėvėti apsauginę veido kaukę karštomis dienomis keleiviai ypatingai kviečiami savo keliones planuotis iš anksto. Tai jie gali padaryti ne tik per išmaniąsias programėles, bet ir pastebėdami stotelių švieslentėse matomą snaigės ikoną – žyminčią kurie autobusai ir troleibusai turi kondicionavimo sistemas.

Kaip veikia kondicionieriai viešajame transporte?

Kondicionieriaus veikimas transporto priemonėje priklauso nuo to, koks yra lauko ir vidaus temperatūrų skirtumas. Kondicionavimo sistema transporto priemonėse aktyvuojama lauko temperatūrai esant aukštesnei nei 18 C. Vadovaujantis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro rekomendacijomis temperatūros skirtumas tarp lauko ir salono temperatūros viešajame transporte negali viršyti 6-7 C.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vasaros laikotarpiu kiekvieną dieną į eismą išleidžia daugiau nei 300 transporto priemonių, kurios karštajam metų laikui ruošiamos iš anksto. Prieš vasaros sezoną visoms transporto priemonėms atliekama planinė kondicionavimo sistemos techninė priežiūra: vyksta visos kondicionavimo sistemos profilaktika, tikrinamas šaldymo reagento kiekis sistemoje, ventiliatorių būklė, keičiami bei valomi keleivių salono filtrai, o nustačius gedimą, keičiamos reikiamos atsarginės dalys. Karštuoju metų laiku, kondicionavimo sistemai veikiant visą dieną, atsiranda didelės apkrovos šios sistemos agregatams, todėl pasitaiko atvejų, kad kondicionavimo sistema sugenda darbo metu. Svarbu paminėti, kad tokie ir panašaus pobūdžio gedimai, transporto padaliniuose remontuojami kiekvieną dieną, todėl eisme dalyvaujančių kondicionuojamų autobusų ir troleibusų skaičius nuolat kinta.

Siekiant eisme užtikrinti kuo daugiau kondicionavimo sistemą turinčių transporto priemonių vežėjas nuolat atnaujina transporto parką – šiuo metu UAB „Vilniaus viešasis transportas“ transporto parką kiekvieną savaitę papildo naujieji dujiniai „MAN Lion‘s City G“ autobusai, kurių iki rugsėjo mieste iš viso bus 50.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ kiekvieną dieną perveža daugiau nei 500 tūkst. keleivių, trasnporto įmonei iš viso priklauso 270 troleibusų ir 410 autobusų, kurie mieste keleivius veža 96 maršrutais.