Kaune – troleibusai iš Arnhemo

21 liepos 04:40 2016 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

apie-berkhĮ Kauną jau atvyko pirmasis „Berkhof“ troleibusas. Iš viso kauniečiai iš Olandijos vežėjų įsigijo septynis pavažinėtus aštuoniolikos metrų troleibusus.

 

 

 

 

 

Transporto priemonėse sumontuota „Alstom“ gamintojų elektros įranga. Kėbulas – Olandijos „Berkhof“.

Kauniečių įsigytieji troleibusai pagaminti 2000-2001-aisiais. Tai – pirmieji troleibusai su autonomine eiga. „Berkhof“ sumontuoti dyzeliniai varikliai, kurių dėka troleibusai gali važiuoti ir be laidų. Tokiu būdu jie galės apvažiuoti avarijų vietas, transporto spūstis.

„Pirmąjį troleibusą jau išbandėme Kaune, pasirodė, jog iš Olandijos atvykusioms transporto priemonėms tinka Kauno kontaktinių tinklų sistema. Iki rugpjūčio mėnesio į Kauną turėtų atvykti visi įsigytieji „Berkhof“ troleibusai“, – sako „Womy equipment supply“ atstovas Tomas Umbrasas.

Jo teigimu, kauniečių įsigyti autobusai bus ir saugesni – nukritus „ūsams”, jie išsyk pritraukiami prie stogo. Tokiu būdu nekyla pavojus, kad jie sužeis praeivius ar apgadins šalia važiuojančias transporto priemones.

Visi troleibusai prieš tai važinėjo Olandijos Arnhemo mieste. Čia iš viso yra septyni troleibusų maršrutai. Beje, maždaug prieš penkiolika metų ir šiame Olandijos mieste buvo svarstomas troleibusų išlikimo klausimas. Sprendimas priimtas ekologiškų transporto priemonių naudai.

Įmonė, vežanti keleivius troleibusais, yra privati. Konkursai vežti keleivius miesto maršrutais skelbiami kas dešimtį metų. Viena iš konkurso sąlygų – kad keleiviai būtų vežami ne senesniais nei penkiolikos metų troleibusais.

Tačiau, pasak Arnhemo įmonės atstovo Tim’o Smeekes, senas troleibusas nebūtinai reiškia prastas. Pastaruoju metu jie senesnius „Berkhof“ keitė naujais „Hess“ troleibusais. Tačiau naujosios transporto priemonės kelia vežėjams daugiau problemų nei senesni„Berkhof“. Pastariesiems detalės pristatomos kur kas greičiau, o ir šių troleibusų gedimai kur kas menkesni, negu naujųjų „Hess“.

T. Smeekes teigimu, Olandijos vežėjams nesvetimos ir tos pačios problemos, su kuriomis susiduria Lietuvos keleivinio transporto įmonių vadovai.  Ne visi vairuotojai dirba atidžiai – pasitaiko ir tokių, kurie gadina ir transporto priemones, ir kontaktinį tinklą. Tačiau nuo atsakomybės jie dažniausiai išsisuka ir nebūna baudžiami. Vos pradėjus kalbėti apie nuobaudas, vairuotojai pademonstruoja vienybę pareikšdami: „nedirbsime, jeigu bausite”. Tačiau vairuotojai baudžiami tais atvejais, jei dažnai važiuoja ne pagal grafiką.

Nors Olandijoje leidžiama vairuoti naudojant laisvų rankų įrangą, Arnhemo viešojo transporto vairuotojams naudotis mobiliuoju telefonu vairuojant transporto priemonę draudžiama. Beje, T. Smeekes pabrėžia, kad jų mieste atsakingiau vairuoja jauni viešojo transporto vairuotojai.

Beje, viešasis transportas Arnheme turi pirmenybę pravažiuodamas šviesoforus. Transporto priemonėse ir prie šviesoforų įrengti davikliai, todėl viešasis transportas šiame mieste važinėja tiksliai pagal grafikus.

Jau netrukus kauniečiai galės išbandyti originalius, Lietuvoje iki šiol nematytus „Berkhof“ troleibusus.

 

Lina Jakubauskienė

Nuotrauka – iš Wikipedia