Kaune – troleibusai su autonomine eiga

26 rugpjūčio 04:51 2016 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

apie-kauno-trRugsėjo 1-ąją į Kauno miesto gatves išriedės iš Olandijos Arnhemo miesto nupirkti septyni aštuoniolikos metrų ilgio „Berkhof Premier A“.

 

 

 

 

 

 

Visi troleibusai – žemagrindžiai, juose – 45 sėdimos ir 99 sėdimos vietos. Taip pat įrengtos net dvi vietos neįgaliųjų vežimėliams pasistatyti, sumontuota automatiškai išvažiuojanti rampa su kliūties apsauga.

Kėbulo konstrukcija pagaminta iš nerūdijančio plieno, apsaugota nuo prarūdijimo. Kėbulo elementai pagaminti iš aliuminio. Troleibusuose sumontuoti atsarginiai artimųjų šviesų žibintai, kurie persijungia perdegus pagrindinių žibintų lemputei.

Troleibusuose sumontuota prancūzų kompanijos „Alstom“ elektrinė dalis. Traukos grandinės valdomos 600 V įtampa, pagalbinės grandinės – 24 V įtampa. Srovės imtuvų nuleidimas pusiau automatinis: nukritus nuo tinklo, jie automatiškai nuleidžiami, kad nenutrauktų tinklo.

Be elektrinės dalies, troleibusuose sumontuoti dyzeliniai varikliai su generatoriumi. Jo dėka troleibusai neprisijungę prie laidų gali nuvažiuoti apie tris dešimtis kilometrų. Degalų bake telpa apie 50 litrų dyzelino.

Troleibusų stabdžių sistema elektropneumatinė, sumontuotas retarderis. Tuščio troleibuso svoris – šešiolika tonų, maksimalus leistinas svoris – 26 tonos.

Troleibusų varomasis tiltas pagamintas Italijos kompanijos „Graziano“, priekinis ir priekabos tiltas – DAF. Centrinė tepimo sistema palengvina techninę troleibusų priežiūrą.

Troleibusuose daug komforto elementų vairuotojui: jo kabinoje yra kondicionierius, šildomi šoniniai veidrodžiai bei šoniniai langai. Vairavimą palengvina ir vairuojami priekabos ratai, sumažinantys posūkio spindulį. Vairuotojo sėdynė pasisuka į šoną, tokiu būdu jam lengviau įlipti bei išlipti, pardavinėti keleiviams bilietus. Vairas reguliuojamas pneumatiniu būdu, dviejomis kryptimis.

Troleibusų salone – paminkštintos sėdynės, daug erdvės keleiviams. Žiemą salone automatiškai palaikoma optimali temperatūra. Sumontuoti keturi šildytuvai po 8 kw.

Visi troleibusai nudažyti žalia spalva. Į miesto gatves jei išvažiuos laipsniškai. Naujosios transporto priemonės veš keleivius  1-uoju, 7-uoju, 11-uoju, 13-uoju, 14-uoju, 15-uoju ir 16-uoju maršrutais.

„Įsigyti naujesnių, modernesnių troleibusų reikėjo seniai. Apie šios transporto rūšies naikinimą Kaune nekalbama, tad atnaujinti transporto priemonių parką būtina“, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Naujai įsigytomis transporto priemonėmis patenkinti ir bendrovės „Kauno autobusai“ vadovai. „Nors troleibusai – ne nauji, tačiau jų būklė gera. Akivaizdu, jog olandai moka eksploatuoti ir saugoti miestuose važinėjančias transporto priemones“, – sako bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Šiuo metu bendrovė „Kauno autobusai“ eksploatuoja 149 troleibusus. Kiekvieną darbo dieną vežti keleivių išvažiuoja 121 troleibusas Per metus troleibusai vidutiniškai nuvažiuoja apie 8,6 mln. kilometrų bei veža apie 34 mln. keleivių.

Be to, bndrovė investuoja ir į troleibusų linijos kontaktinį tinklą. Jo ilgis Kaune siekia 126 kilometrus.

                Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • apie-kauno-tr1
  • apie-kauno-tr
  • apie-kauno-tr3
  • apie-kauno-tr4
  • apie-kauno-tr6
  • apie-kauno-tr5
  • apie-kauno-tr7
  • apie-kauno-tr10
  • apie-kauno-tr8
  • apie-kauno-tr9
  • apie-kauno-tr13